Little Susie

Michael Jackson-Little Susie är en väldigt bra låt! Den får bli veckans låt! Men det får den bli i morgon, jag orkar inte gå ut på youtube nu och länka den. Jag har den i mobilen och lyssnar på den nu.

Somebody killed little Susie.

Den är så otroligt fin. Jag älskar texten. ''Somebody killed little Susie'' är den första meningen. Och i början hör man en tjej som nynnar ''la la la la'' det är så vackert. Jag har för mig att Michael skrev låten om något som var ett av Amerikas värsta mordfall, någon hade dödat någon liten flicka vid namn Susie. Men 118 100 säger att det var Michael's barndomsvän. Men han har iallafall inte skrivit om henne i sin bok. Och jag har inte läst det i den andra boken, som hans banrdomskompis gav ut, på engelska.
Jag och mamma har iallafall varit i stan och skulle fixa en ring som jag skulle få på min konfirmation. Men det skulle kosta för mycket, sa tanten i affären. Istället åkte vi förbi Rådhustorget och såg på alla blommor som alla hade lagt där igår för Inger. Ja, ni vet hon som dog av sina skallskader, parkeringsmordet i landskrona? Hoppas de får fast mördaren snart.

Nu ska jag snart äta, och fortsätta plugga och lyssna på musik!

Comments

Comment here:

Name:
Kom ihÂg mig?

E-mail: (will not be published)

URL/Blog:

Comment:

Trackback