Grattis åt Jay!

Jag måste få slänga in de små orden; Grattis Jay, du förtjänade vinsten!
Sedan måste få en annan sak sagt. Detta berättade Calle (förra årets 2a i idol) i Vakna Med The Voice, när de frågade varför tvåan alltid brukade komma längst; Förra året ändrade tydligen kontrakten. Innan fick vinnaren bara en skiva, och vinnaren hade inte så lång tid på att skrapa ihop en. Men sedan i fjol ändrades kontraktet till att vinnaren fick två skivor. En med låtarna de framfört i Idol, och en med egna låtar.
Fast det betyder ju inte att tvåan, eller de andra deltagarna inte kommer lyckas. Det beror nog helt och hållet på hur de tar tag i det hela efteråt. Och hur vinnaren tar tag i musiken efter de två plattorna. Vi får helt enkelt vänta och se!
Jag menar, nästan alla vinnare från Idols alla säsonger är ju nästan bortglömda. Förutom Agnes och Erik. Och sen är det ju inte bara andra platsare som lyckas. Men detta är ju inget jag vet säkert. Jag bara anar att det beror på hur man tar tag i det hela efteråt.

Btw; någon som såg eftersnack? Någon som vet om Peter Jihde menade allvar med att nästa år skulle bli den sista Idol säsongen?! Mitt hjärta stannade nästan, allvarligt talat.

Annars mår jag mycket bättre idag! Mådde rätt dåligt igår kväll (förutom Idol finalen, Erik syntes till och med i rutan!!). Jag var väldigt förkyld (är jag fortfarande), nös rätt ofta, hade en enorm huvudvärk, och emellanåt lite ont i magen. Om man bortser från träningsvärken.
Och nu tänkte jag börja pilla lite på designen!

Vad tyckte ni om Idol igår? Även om jag hoppades att Jay skulle vinna, så gjorde Minnah inte mycket dåligare ifrån sig! Tyckte faktiskt om hennes version av vinnarlåten mycket..


Comments
myyyyyyyzan <:

Jag tyckte inte alls att Minnah gjorde låten lika bra, faktiskt. Den lät så vanlig, som vilken annan låt man hör på radion 483 gånger om dagen. Hon är för mainstream. Tyckte det var underbart att Jay vann, och sedan är det ganska kul att svenska Idol bara har förmedlat mainstream-artister fram tills förra året, och nu har två hårdrockskillar vunnit. Awesome.



Dock stör jag mig som fan på alla som bara "jag tycker att Minnah borde vinna/vunnit för att det var så länge sedan en tjej vann". Men anledningen till att människan inte vinner, alltså att tjejerna inte är lika bra, skiter man i? O_o Allt för att det ska vara rättvist? HAHA LOL. Sverige är ett.. Sjukt land. Lol xD

2010-12-12 @ 10:44:52
URL: http://musicisthedrug.blogg.se/

Comment here:

Name:
Kom ihÂg mig?

E-mail: (will not be published)

URL/Blog:

Comment:

Trackback