Julgodis!

Jag är egentligen inte så mycket för julgodis, men där finns dock en sak jag gillar!; Corn flakes (eller rispuffar) med choklad på! Jag ställde mig i köket för att göra det idag, (det kan man ju äta fast än att det inte är jul, och förresten är min jul inte över än!) Så, jag tänkte berätta lite snabbt hur man gör detta. Tror de flesta av er redan vet hur man gör men kanske inte alla! Det bästa med detta att det är så otroligt gott samtidigt som det bara tar mellan 5-10 minuter att göra!


Ta fram en liten kastrull, fyll ungefär hälften med vatten, och sätt en djup tallrik som lock. I talliken häller du ner delade bitar från ett bockchoklad. Ett blockchoklad räcker inte långt, och du får inte så mycket julgodis av det. Så om du vill ha lite mer godis så ta två! Sedan låter du allt choklad smälta där i. Självklart ska där inte vara några klumpar.

Häll ner Cornflakes i chokladen och rör om. Jag personligen tycker om när där är rätt mycket choklad, men jag tycker ändå inte att dom ska vara heltäckta. Ta sedan fram en plåt och lägg på bakplåtspapper och klicka upp cornflaksen med choklad på i den storlek du själv väljer. Jag tycker om stora, men då blir där ju självklart inte lika många.

Ställ plåten vid ett fönster eller bara på ett bord för att låta det svalna och stelna. Klart!

Hoppas ni tyckte om detta!(:

Comments
♦ ebba.

åh, såna gör jag ibland! himla goda! :D

2010-12-29 @ 18:19:41
URL: http://navel.blogg.se/

Comment here:

Name:
Kom ihÂg mig?

E-mail: (will not be published)

URL/Blog:

Comment:

Trackback