My/GreenDay resa ♥

Hejsan! Nu är jag tillbaka-och jag är lycklig!
Jag ska berätta om allt! {läs gärna lördagen, om ni inte pallar läsa allt, det var den andra bästa händelsen i mitt liv! Jag stod längst fram vid staketet!!!!} Jag har ungefär 42 bilder att visa er idag!

Onsdag: Efter skolan blev det hem, packa det sista och sen klockan 18.00 gick tåget till Kalmar C! Till My, alltså! Jag skulle egentligen bytat tåg i Alvesta, men tydligen skulle jag bara hoppat på samma tåg igen, så jag behövde inte. Jag satt med två jättetrevliga vuxna kvinnor. Jag lyssnade på musik hela resan. Går inte att överleva resor utan musik!(om man inte typ sitter med en kompis, knappt det heller!) Iallafall. Klockan 21.00 ungefär var jag framme i Kalmar. Jag hoppade av tåget och kollade efter My. Såg henne inte direkt. Efter några sekunder ser jag henne komma gående, med världens leende! Vi kramas, och hon fotar massor.(bästa bilden finns på hennes blogg; http://musicisthedrug.blogg.se) Vi kom hem till henne vid 22.30 och då gjorde vi vid sängen till mig, sen var det nästan att sova direkt. Vi snackade en massa!

Torsdag: Vaknade vid sju någongång. Dags för skolan, haha! Jag var med My i skolan, skulle vara dötråkigt att vara hemma hos henne själv hela dagen, ju! Plus så hade jag inget annat val! Hehe.. Iallafall, när vi kom fram till skolan så presenterade hon sina klasskompisar för mig. Mycket trevliga typer! Fick en ny vän, Martin. Otroligt lång och rolig! (Vi bytte till och med nummer! Fast, det var på fredagen på tåget..) My började med franska, och jag förstod inte ett ända dugg. Sen hade vi lite andra lektioner, som so och lite sånt. Slutade vid två tiden, tror jag. Då gick vi hem till My (nej, vi gick hem till mig, ehh..) och solade på hennes altan som visade först 48C och sen 44C! Otroligt, hallå, nu är det sommar! Jag fick dock ingen sol på mig. Sen handlade vi glass, färgade hennes hår och jag gjorde ett prov. Sen packade vi inför morgondagen.

Fredag: Vaknade vid sju igen. Gick till My's skola. Vi hade några lektioner. Sista lektionen var musik!♥ Fick spela några sommarlåtar. Jag spelade gitarr. Efter skolan gick vi hem och försökte bestämma oss om vi skulle stressa till bussen eller vänta en timme så att hennes pappa kunde köra oss till bussen som skulle gå till Emmaboda. Vi valde att hennes pappa skulle köra oss, så vi kunde äta och spela piano. På bussen flummade vi till hennes Tokio Hotel bilder fyllda mobil! My, du är pervers! Hon satt och zoomade in på Bills skrev hela tiden, alltså! Fast, det skulle jag också gjort... men inte så mycket! Iallafall, väl framme i Emmaboda fanns vårt Göteborg C tåg på plats, och vi klev ombord. Någon hade tagit våra reserverade platser, så hon fick flytta på sig. På tåget sov vi, flummade vi, och åt banan! Jag åt banan iallafall, det var kul för jag var så himla flummig! Väl framme i göteborg så var det nästa tåg som väntade, som skulle ta oss till Kungsbacka. Det tog inte så lång tid, kanske en halvtimme. Väl framme i Kungsbacka så fick vi vänta en liten stund på Malin och hennes mamma. Vi sov hos Malin på natten. Jag älskar hennes rum! En liten bit av taket och alla hennes väggar är täckta med Tokio Hotel posters! Dessutom så hade hon hästar som vi fick gå ut till när hon skulle göra vid dom. En häst hade rymt över till grannen, aj då! Malin bodde i en underbar liten skog med massa myggor i! Vi gick och la oss vid halv ett, jag sov nog en timme. Stackars My som inte sov något alls! Klockan 2 skulle vi upp igen! Vi fixade oss inför dagen för vi var tvugna att ta en buss som gick 03.18.

Lördag: Som sagt så gick vi upp klockan två på morgonen. Bussen gick 03.18. Malin följde oss en bit in i skogen, men sedan fick hon vända tillbaka. Hon lämnade oss precis innan den läskiga biten! Asläskigt, det var ju jätte mörkt! Iallafall, vi hann  i tid till bussen, som var lite försenad. Vi klev på, och åkte till Kungbackas tågstation. Där åkte vi till Göteborg Central igen. Vi satt i ungefär 1 timme och 40 minuter och väntade på Nilla och Marijana (tror det stavas så). När dom kom så gick vi in i shoppingcentret vid sex och letade efter ett McDonalds ställe som hade öppet! När vi hittade det, så beställde jag en cola och en McFish! Behövdes verkligen! Sen gick vi så smått till Ullevi och var framme vid sju. Sen förstod vi inte var alla fans var, man fick nämligen börja köa vid sju. Tydligen så hade de fixat en officiell kö nere i en park bredvid Ullevi, så vi gick dit och fick nummer. Jag fick nummer 162. På så sätt blev vi v.i.p fans och fick gå in före alla andra när det var insläpp, så vi skulle garanterat komma längst fram. Efter att ha gått tillbaka till Ullevi och börjat köa, så gick vi till stan och lämnade våra väskor och kollade i affärer och sånt. Jag hittade en asgrym väska på Shock! Det ser ut som en bandspelare, och har riktiga högtalare! Hur grym som helst! Kostade bara 398 kronor, så jag köpte den direkt! Sen gick vi och åt och lite sådant. När klockan blev två så kom Jacob & sebbe dit med Felicia. Dom var minst lika peppade som oss! My's föräldrar hämtade också våra väskor (de trodde förut att de inte skulle hinna i tid, 14.00 skulle alla väskor och stolar vara borta). Sen vid 17.15 började väl insläppet. När vi kom in så kom vi typ på tredje raden, och där var en tjej som stod längst fram och klagade för j*vla mycket. Hallå, du står längst fram på en Green Day konsert, vad har du förväntat dig? Att folk bara ska stå still och stirra? Tänk lite, snälla.. Senare när alla stod upp så fick jag tag i staketet, för hon puttade fram sin kortare kompis, så hon själv hamnade på andra raden. En kille satt ner fortfarande snett framför mig, så när han ställde sig upp puttade alla han lite åt höger, och då slank jag fram på första raden. Så grymt! Stod kvar där till mer än halva konserten! Första förbandet (vet inte hur bandet stavas) var inte så roliga. De var tråkiga, man blev ju inte alls pepp av dom. Men dom var duktiga! Sen var det Joan Jett! Hon var apgrym! Hennes gitarrsolon, hennes låtar, hennes stil.. ÅH! Silken cool brud! Det kändes som om vi fick ögonkontakt många gånger! Sedan.. GREEN DAY! Jag trodde jag skulle gråta som på förra konserten, men det kom inget! (ska visa er en bild sen som kom med i Aftonbladet, jag är med i bilden!) Jag fick jättemånga bra bilder och ja! Men under slutet av min favoritlåt med dom, så blev jag utburen, för jag blev typ klämd, alla puttade alla åt vänster, och dom som stod på vänster sida om mig, puttade tillbaka, så jag blev klämd med mina axlar, jag trodde dom skulle gå ur led, och det ville jag inte, så jag bad vakterna bära ut mig. Först ångrade jag mig jättemycket, för jag hittade ingen bra plats sen. Men, senare fick jag en bra plats igen vid sidan, och Billie kom dit med sin superstora vattenpistol och sprutade vatten på mig. Jag ska inte tvätta eller använda den tröjan några gånger, jag fick vatten på den! AV BILLIE JOE ARMSTRONG! Iallafall.. jag var lycklig. Jag har fortfarande på mig mitt rosa pappersarmband jag fick på mig när jag blivit utburen, så jag kunde komma in igen. När det åker av ska det in i min green day tavla, precis som de andra biljetterna, tågbiljetterna och konfettin är. Dessutom hörde jag att där var 25.000 på konserten, varav 11.000 ståplatsen var sålda, så ni kan förstå trycket, va? Under dagen brände jag mig på mina ben (framsidorna bara!), och jag kan knappt böja benen. Och när jag väl kan det, så kan jag inte stå rakt igen. Så, det gör ont! Riktigt pain in the ass! Jag har även bränt armarna och ansiktet. Och jag har inte smörjt in mig! Jag lider! Men jaja, det är värt det. Blev en lyckad dag, det är vi glada för!

Söndag: Vaknade halv tio, gick ner till receptionen för det var frukost klockan tio. Vi satt bredvid självaste Kevin Borg! (Jag är inget stort fan, men klart jag gillar han! Har sett han live också, då han sjöng 'With every bit of me' och pekade på mig och kollade mig i ögonen). Sen stack vi till Centralen för att boka tåg hem till mig, som gick 13.42. När vi väntade så gick vi lite i stan igen. Vi fikade kladdkaka. Sen åkte jag hem och nu har jag varit hemma hos mamma och packat om, och nu är jag här och lyssnar på Green Day! Jag har Green Day fever!

Här kommer alla 42 bilder!

Jag, innan alla ställde sig upp.

Scenens bakgrund! Eller, ja, green day's bakgrund!

My och jag! Folk började smått ställa sig upp.

Förband nr 1. Visst är han lite söt? Hans skjorta är K-Ä-R-L-E-K!

KOLLA GITARREN! Tycker det är coolt att mikrofonen fick skugga pga solljuset, och hamnade på gitarren!

Jag, längst fram när alla ställt sig upp.

Dom hade en discokula, woho!

Joan Jett! (Haha, visst ser hon lite pittögd ut på bilden? Asgulligt!)


Under I love rock and roll, tror jag.

En hel del av 25.000 personer!

Tyckte bilden blev fin med solen (:

The drunk bunny!

There he is again! (Fick bara två bra bilder på han)

Billie Joe Armstrong, i början av konserten! ♥

Tyckte den blev både bra och vacker! Vad tycker ni? ♥


Sweden ♥Green Day och Green Day ♥Sweden!

Mike ♥( fick inte alls många bra bilder på honom, inte ens den här är jättebra,)

Rök efter eld effekter, som jag inte hann fota.





He is so snygg!

Första fanet uppe på scenen! Påminner han inte om den unga Michael Jackson med afro?


Han fick göra Stage-Dive! Så himla coolt!

Fan nummer två! En trettonårig Marcus, även kallad ''Buddy'' av Billie! Han fick en fin kommentar: How old are you? Thirteen? Wow, you really look like you're nine!

Don't let 'em say you ain't beautiful.


Fina raketer dom hade ovanför/Bakom scenen.






Är inte bilden vacker? Jag tycker det var typ den vackraste jag tog!

Stage's on fire! *melodin till heaven's on fire*

Den är väl också vacker? Men, man ser dock inte så mycket.. stod rätt långt ifrån då.

Sista bilden och det var under 21 Guns! Så vackert! TACK GREEN DAY FÖR EN BÄST KONSERT!♥

Har precis hört rykten om att dom kommer komma nästa år också. Hoppas det är sant! Hoppas dom kommer till Malmö då, då har dom spelat i sveriges tre störtsta säder. HOPPAS, för då måste jag se dom igen.

Iallafall, här är en bild på väskan;

Asgrym! 398 kronor på Shock!


(bilden tagen från Aftonbladet.) Ja, där är jag! Hihi!

Det var allt för idag. Snart ska jag sova, för det behöver jag. Har inte sovit mycket den här helgen, så det behövs verkligen. Imorgon efter skolan sticker jag direkt till Moa i Billeberga för att kolla på hennes kattugnar. Bloggar när jag kommer hem. Ha det bra tills dess ♥

P.s. Vill du låna en av bilderna? Kontakta mig då! Det finns vissa regler, som att ni inte får ta bort min copyright på dom, ni måste skriva att jag tagit dom, och länka min blogg. Ni kan kontakta mig på min bdb (clownskill), eller facebook (josefin borgman), eller på msn ([email protected])

Comments
alicejohannaa

Var den bättre än TH-konserten tyckte du?<3

2010-06-07 @ 15:26:50
URL: http://alicejohannaa.blogg.se/
bettina

Fina bilder. : D<3

2010-06-07 @ 16:50:53
mariana DG

hej söt :) är det okej om jag lånar några av bildera från konserten till min blogg? givetvis låter jag dom va som dom är och länkar din blogg, puss

2010-06-13 @ 17:46:55
URL: http://marianadg.com

Comment here:

Name:
Kom ihÂg mig?

E-mail: (will not be published)

URL/Blog:

Comment:

Trackback