Var inte bröllopet vackert?

Fast än att så många av er där ute tyckte det var hemskt, överskattat och sånt? Erkänn att det var vackert?
Det tyckte iallafall jag! Jag tycker faktiskt att det är lite synd att så många ska klaga så mycket. Visst, det kanske är fel att dom tar en del av våra skattepengar till bröllopet istället för andra saker, men, ändå? Hur många dagar om året händer något så stort? Hur ofta händer det att någon i Sveriges kungafamilj gifter sig? Nej, just det, inte ofta! Därför tycker jag vi alla ska vara glada, och inte så negativa!

Viktoria, hon var vacker, även om klänningen var enkel och så, men man behöver ju inte så mycket mer än det! Jag menar, Kissie (och säkert många andra) sitter och klagar på att om nu bröllopet är så dyrt, så kan dom väl lägga några tusen lappar på klänningen också? Men, vadå, var glada att dom inte gjorde det, för då skulle dom tagit ännu mer från skattepengarna! Tänk på det! Och Daniel är ju så himla gullig, samma smile hela tiden! Jag har hittills älskat det mesta med bröllopet, kläderna (ååååh, kolla på allas kavajer! GIVE ME!), kyrkan var vacker, alla sånger, alla barn, alla hästar, och sist men inte mins; musiken! Jag älskar sån musik! Det ända som har varit tråkigt är kyssarna. Man bara väntar och väntar och väntar på en kyss, så ger dom varandra en liten puss. Så synd..

Nej, nu ska jag inte snacka för mycket, det här är väl det ända man läser på allas bloggar just nu..
Skulle bara säga att jag älskade hela grejen! Och jag skulle faktiskt kunna tänka mig hälsa på hos kungafamiljen en dag och bara umgås. Det skulle varit trevligt, och mysigt.

Nu ska jag och mamma ut och köra en runda, och jag ska lyssna på musik då! Ha det bra denna vackra dag!♥

19/6-2010. Grattis Kronprinsessan Viktoria, och Prins Daniel!  (höhö, hon gör mig stolt, för jag heter faktiskt Viktoria i andranamn!)

Update: Alltså, det med skatten menar jag inte att det är bra att pengarna gick till bröllopet. Vi behöver ju pengar till andra viktiga saker också, men det är faktiskt såhär att Viktoria får inte själv välja hur hon ska gifta sig. Om hon hade viljat åka utomlands och gifta sig så hade hon inte fått det. Hon hade inget val, enligt lag var hon tvungen att gifta sig såhär. Hon var till och med tvungen att gå och fråga om godkännande att hon fick gifta sig med just Daniel! Men, ändå, hur många gånger per år gifter sig någon i kungafamiljen? just det, inte ofta, därför ska vi vara glada för henne.

Comments

Comment here:

Name:
Kom ihÂg mig?

E-mail: (will not be published)

URL/Blog:

Comment:

Trackback