Vår+musik

Är våren verkligen påväg nu? Det får vi hoppas!
När jag gick till skolan idag, blev jag förvånad över hur lite snö vi hade kvar! Det är jättehärligt! Äntligen få se det gröna gräset! Man har liksom saknat det! Jag har i flera veckor förberett med outfits och grejor som jag ska ha och göra till sommaren! Dock har jag långt ifrån många kläder jag vill använda. Jag måste ändå snart åka iväg med mamma och handla en hel ny gardrob! (kläderna,alltså..). Då kläder från gina, hm och bikbok! Jag älskar bikbok!
När jag och Rebecca konfimerar oss i April ska jag beställa massa kläder och grejor från SwedenRockShop.
Men de är inte de ända härliga sakerna med våren!
Nej, man kan gå ut på långa fotorunder och få många vackra fina bilder! Jag tror jag blir mer sugen på att gå ut och fota då också, för då är allt så vackert och varmt. Men nu har jag absolut inga fotoidéer.. Och det är riktigt tråkigt, för jag behöver nya bilder..
Jag kanske får ta några senare idag!
Eller i morgon, om jag hinner..
Jag måste till stan innan jag sticker till konfan i morgon. Jag har slut på hårspray, hehe..

Just nu sitter jag och lyssnar på Darin-You're Out Of My Life.
Jag älskar den låten! Den är så powerfull, och så bra! Jag älskar Darin, faktiskt. Jag har varit mer eller mindre ett fan av honom sen idoltiden! Jag kommer ihåg hans första audition mycket väl (har ju tittat på den några gånger..). Och sen efter idoltiden, så har jag bara följt hans musik, och tyckt om den. Jag har sett han live två-tre gånger också! Han är bra live! Och han växte upp med Michael Jackson's musik också! Kanske därifrån han fått alla bra moves och sin känsla för musik! Jag gillar verkligen Why Does It Rain och Who's That Girl. Step Up är en annan favorit. Money For Nothing är också helt underbar! Jag tycker han är en speciell artist, han är liksom inte som alla andra artister.. Jag kan inte riktigt förklara det, det går inte, jag har försökt, tro mig. Jag bara tycker det. Och jag vet att det finns folk därute som håller med mig, eller hur?

Som jag tidigare sagt; Min musiksmak är väldigt blandad. Kanske till och med konstig i vissas ögon.
Jag gillar verkligen allt! Och då menar jag verkligen allt! Det är vissa stilar jag inte är så förtjust i, men ja. Det kanske bara är.. tre stycken. Jag är tex inte så förtjust i Techno, men vissa låtar är helt okej. Jazz är inte min sak heller, men det är väldigt kul att dansa till! Sen är Opera heller inte min sak, men de som håller på med opera är väldigt talangfulla. De är väl de jag gillar minst. Men jag hatar ju inte dom, precis som vissa fjortisar hatar Hardcore, hårdrock, screamo och sånt. Eller som emosar som hatar techno. Jag tycker väl att alla stilar har något speciellt i sig. Som nu, jag bytade från Darin till Elin Lanto's-Doctor Doctor, till Erik Saade-Manboy. Jag måste faktiskt lyssna in lite fler melodifestival's låtar än Darins låt och Salem Al Fakir, eller vad han nu heter. Jag älskar verkligen deras låtar, de är typ.. bäst av alla som har varit med och tävlat!

Comments
Josephine

Darin, Ola, Pain of Salvation och Salem Al Fakir(<3!) är de enda bra i år :O Alltså de ändå riktigt bra x)

2010-03-07 @ 18:27:58
URL: http://musicisthedrug.blogg.se/

Comment here:

Name:
Kom ihÂg mig?

E-mail: (will not be published)

URL/Blog:

Comment:

Trackback