Jag håller allt inom mig.

Jag prata med mamma igår om att jag inte förstår hur man kan få högre än G på svenka, so och engelsklektionerna. Hon sa att det var för att jag inte.. är med i diskutionera, räcker upp handen och så vidare. Att jag inte visar vad jag kan, mer än när vi har prov, uppgifter och så vidare.
Det är rätt synd, eftersom jag kan. Och jag tänker alltid. Jag har liksom en röst inne i hjärnan som pratar. Den säger vad jag tänker, liksom. Som t.ex när jag skriver denna texen just nu, så hör jag rösten som säger det jag skriver. Fattar ni? Jag h-a-t-a-r att jag är så blyg och osäker när det gäller att prata och föra fram min åsikt i klassrummen. Det har allid varit så, och kommer allid att vara så. Varenda lärare jag haft från ettan till nian har sagt samma sak. ''Hon pratar inte så mycket i diskutioner, och räcker väldigt sällan upp handen.'' De flesta har formalerat det på samma oroliga sätt.

Jag är egentligen en person som har tusen idéer om vad jag vill göra. Och om en massa andra saker. Massa tankar jag inte säger till någon, massa känslor som jag inte låter komma ut. Eller så kommer de flesta ut när jag lyssnar på musik, spelar gitarr eller när jag sjunger. Ibland när jag skriver delar av låttexter på facebook eller bilddagboken. Eller så syns det på mitt humör. Jag tycker inte om att sitta och snacka, eller skriva till någon, och prata om mina problem och känslor. Jag löser dom själv, inne i hjärnan. Det är bara ibland jag uttrycker mina känslor. När det behövs för andra. Jag har massa uppträde idéer till massa med olika låtar att jag tappat räkningen, och inte kan rabbla upp alla låtar. Idéer om musikvideos. Filmer. Böcker. Och helst de inom musik vill jag utföra, för jag älskar att uppträda. Även om jag ibland är blyg, och även om det inte syns eftersom jag är blyg. Osv. Därför blir det extra svårt när man inte kan få göra dessa idéer sanna. Eftersom det är dom jag brinner för. Eller, jag brinner för min dröm, men min dröm är ju att uppträda. Helst med egen musik, men jag kommer behöva låtskrivare, för jag är urusel på att skriva text och melodi. Iallafall låttexter. Så, det är något jag hoppas på att få lära mig om jag bli känd. Jag ska få min dröm sann. Jag ska. Jag måste.

Jag bjuder på en bild från igår! Fler kommer i morgon om jag hinner slänga upp några.

Comments
MissCM

sv: gör det! dom är så sjukt snygga så det finns inte! :D

2010-09-03 @ 05:32:23
URL: http://misscm.blogg.se/
bettina

fan vad snygg bild. :>

2010-09-03 @ 23:30:50
URL: http://evoleth.blogg.se/
myyyyyyyzan <:

Det är bara att släppa på spärren och låta det komma. Jag har också alltid varit så, och i nian blev det lite bättre och nu.. Tja, nu är jag inte rädd för fem öre (: Det är bara att våga släppa spärren. Tänk på att om 1 år så träffar du inte de flesta av dem, och ingen kommer minnas om du svarade fel på en fråga på samhällslektionen en vecka senare! (: Det är faktiskt sant ^^

2010-09-04 @ 15:57:37
URL: http://musicisthedrug.blogg.se/

Comment here:

Name:
Kom ihÂg mig?

E-mail: (will not be published)

URL/Blog:

Comment:

Trackback