Aerosmith.

Jag sitter här och lyssnar på min unika Aerosmith-spellista. Om jag hade bott på hotell just nu, hade jag fått sätta upp ''Don't Disturb''-skylten, because this is so freakin' good to my ears! Jag vet inte vad det är med mig och Aerosmith. Jag vet inte varför jag älskar musiken så himla mycket. Jag vet inte om det är sången, texten, gitarren, trummorna, basen, munspelen, rythmen, riffen eller melodierna som får mig att få öronorgasm. Nej, det är bättre än öronorgasm. Det är något väldigt mycket bättre. Det är antagligen allting som har med Aerosmith's musik som får mig att rysa. Jag menar, de har flera icke-så-stora-låtar som egentligen skulle kunna bli jättestora hits. Jag menar, hela Nine Lives albumet (mitt favoritalbum) t.ex. Texterna, som för min del är något utav de viktigaste i en låt, är helt fantastiska. Steven skriver på ett sätt som är så.. Jag vet inte. Genialiskt. Det känns på många sätt som att det är han som är bandets drivkraft, eller något. Det var han som fixade ihop bandet, han stämde Joe's gitarrer i början, han lärde Joey hur han kunde bli en bättre trummis osv. Awesomeness.
De har en så fin magi. Det känns verkligen annorlunda i mitt hjärta när jag hör deras musik. Det känns inte som när jag lyssnar på Michael Jackson eller Tokio Hotel. Jag älskar ju Michael Jackson och Tokio Hotel också, men inte alls på samma sätt. De tilltalar mig på andra, men mäktiga, sätt.

För er som är intresserad av att höra min unika Aerosmith-lista på Spotify, eller kanske själv vill hitta den otroliga känsla som jag får när jag lyssnar på dem; här är listan!
Aerosmith

Comments
felicia

fin blogg!!

2011-12-07 @ 19:20:53
URL: http://feliciaslocation.blogg.se/

Comment here:

Name:
Kom ihÂg mig?

E-mail: (will not be published)

URL/Blog:

Comment:

Trackback