Nightmare Before Christmas.

Tänkte börja inlägget med att berätta hur tråkigt det är när ni inte är aktiva här. Jag vet att folk läser, jag ser det på statistiken. Let me know that you exist!

Skolan idag har varit rätt awesome. Började med att se Nightmare Before Christmas, och resten av dagen har jag undrat över varför jag aldrig sett den innan. Jag har ju sett huvudpersonens, Jack, ansikte överallt, men aldrig riktigt brytt mig om att se filmen. Well, såg den idag och är helt förtrollad. Verkligen jättebra film! Älskar musiken, och hela berättelsen. Om man analyserar hela filmen kan man få fram ett jäkligt fint budskap. Det är iallafall den känslan jag får. Man behöver inte ens anstränga sig. Iallafall, ni som inte heller sett den, se den! NU!
Under resten av dagen var det öppen scen, och julpyssel. Gjorde två julkort, lekte med pärlplattor och gjorde smällkarameller. Det var ju mysigt!


Comments
Evelina Sjöstrand

NBC är en jättebra film! Jag älskar Jack Skellington. Musiken är helt underbar. Det finns en platta som heter Nightmare Revisited där kända band har gjort covers på hela soundtracket, bl.a Korn, Plain White T's och Flyleaf. Värt att lyssna på! Plus att Tim Burton gör underbara filmer (han har även gjort Corpse Bride där Johnny Depp gör rösten till huvudrollen, Edward Scissorhands där Johnny Depp spelar med och Sweeney Todd där Johnny Depp och Helena Bonham Carter, Bellatrix Lestrange från HP, spelar med). Shit, lång kommentar. Hoppas du blev glad nu! :D Kraaaam!

2011-12-20 @ 18:10:10
URL: http://wings.devote.se
claudia - my life and my choices.♥

sv: Låter härligt att det finns flera där ute som lir påverkad av det är ju nästan så att man lär känna personerna och får ta del av deras liv. jag älskar the hills och den kommer alltid leva vidare i alla fall för mig nu när personerna har släppt taget och allt är över.



Hahah du kommer hitta flera :) Åh Lauren är faktiskt en av mina favoritér med och bland annat Brody m.m :)

Ha det bra ikväll. GOTT NYTT ÅR !

2011-12-31 @ 18:40:12
URL: http://picesofmeandmywriting.webblogg.se/

Comment here:

Name:
Kom ihÂg mig?

E-mail: (will not be published)

URL/Blog:

Comment:

Trackback