Första musik lektionen!

Tjenare!
Satt precis och skrev om vår musik lektion vi hade idag, men sedan råkade jag komma åt någon knapp som tog bort allting. Så jag får köra det kortfattat. Vi ska ''starta band'' i klassen, och jag hamnde med fyra killar. Vi ska ha två gitarrister (därbland jag), jag ska eventuellt sjunga, en pianist, en trummis och en basist. Jag försöker komma på en bra låt vi kan köra så vi kan få MVG. MVG är verkligen det betyget jag måste ha i musik, annars blir jag besviken på mig själv. En låt jag är ganska pigg på att köra är Bohemian Rhapsody med Queen, men den är nog för svår. Har ni tips får ni gärna komma med låtförslag, det skulle vara till en stor fördel!(:

Men guuuuud i himlen vad skönt att det är fredag! Jag ska bara sitta här hemma, kolla på Let's Dance, äta lite gott och bara ta det lugnt. Ibland är det det bästa som finns. Nästan, iallafall.

Annars vill jag be om ursäkt för att jag inte har några nya bilder att dela med mig av, jag har ju alla mina bilder på min egen dator, men skärmen funkar inte så jag kan inte använda den. Jag ska snart ta nya bilder, jag måste fixa min header och sånt. Men jag tror att jag får finare bild resultat när vi fixat på mitt rum här hos mamma. Vita väggar, ny lampa osv. (:

Ni får ha det så himla mysigt ikväll! Vad ska ni hitta på, ska ni se Let's Dance?

Christina Grimmie-Beat It (Michael Jackson)
Jag tycker den tjejen är otroligt duktig! Det här är bara en av mina favoriter som hon gjort. Jag har hört att hon tar ut allt på gehör. Wow.. Jag är riktigt avundsjuk på hennes spelande i denna låten, och jag hade tänkt försöka lära mig det själv! Det kommer dock ta lång tid, men övning ger färdighet!(:


Förresten, jag kommer snart lägga in egna covers i denna kategorin! Det var inte meningen att den var till för att lägga in andras covers, men jag får ju fylla ut den med något. (:

Comments
My ^

sv: tack, och yesssss!! jag älskar dem!! :D

2011-01-14 @ 17:14:55
URL: http://musicisthedrug.blogg.se/
Evelina Sjöstrand

Hon är sjukt duktig! Hon kan sjunga, dock finns det de som är bättre än henne, men hennes pianospel är riktigt nice. :)

2011-01-14 @ 22:24:54
URL: http://rockabies.blogg.se/
moa

Ni kan ju spela ngn Green Day låt :D

2011-01-15 @ 11:53:33
URL: http://moamusic.blogg.se/

Comment here:

Name:
Kom ihÂg mig?

E-mail: (will not be published)

URL/Blog:

Comment:

Trackback