Älska mig.

Sitter här och bölar mer än förr. Eller okej, jag har bölat mer, men inte till en film. Fy (ursäkta språket) FAN vilken bra film detta är! Varför visas inte den på bio, förr? Den borde verkligen visas i skolor! Jag vet att folk har svårt att bli tilltalade utav såna här filmer, särskilt sådant folk som är som just mobbarna i denna filmen, men det är alltid värt ett försök. Ni där ute som läser detta, se filmen! Gör det, annars går ni miste om något! Och försök att uppmärksamma den också! Det är verkligen värt att kolla på den.

Det handlar om en flicka som blir mobbad i skolan, helt enkelt. Och det blir bara värre och värre för varje dag som går. Till slut får tjejen nog och vill ta sitt liv. Jag vet att detta är en väldigt verklighetstrogen film. Även om man inte vill inse det, för att det är så sorligt, men det är så. Kan ni tänka er att just detta pågår i Sveriges samhälle? Hos barn, ungdomar, till och med vuxna! Folk borde ha lite mer vett i huvudet! Ååh, jag blir så arg! 

Jag känner att jag verkligen kan relatera till denna filmen. Jag har själv blivit mobbad, men såklart inte såhär allvarligt. Fick inga dumma sms och sånt. Gick aldrig på fester då det hände, eftersom vi var så små och man festade inte då. Men jag kände mig också så ovärd att jag ville ta mitt liv. Jag har berättat om detta förut. Men jag tog inte mitt liv, eftersom musiken räddade mig. Ni kanske kan förstå lite bättre varför musiken betyder så mycket för mig, då när ni sett filmen. Fyfan.

Filmen heter Älska Mig, och där finns 6 delar på youtube. Ta er tid att kolla på den! Den är inte så lång, och ja.. den tilltalar en verkligen.

Älska Mig-Del 1.

Comments
Neliiizh

Jag har sätt den förr och tycker den är skit bra! Asså jag tycker faktiskt också man borde visa dom här i skolorna.

Men en ska jag inte fattar, dör hon eller dör hon inte! :o de gör mig lite förvirrad :o

2011-06-19 @ 00:05:31
URL: http://daysofneliiizh.devote.se
linnea

Den borde verkligen visas på skolor, JA!

bra att du lägger ut den, tycker att fler borde se den och kanske ändra sig :)

2011-06-19 @ 13:00:21
URL: http://linneajosefin.blogg.se/
Mimmi

Hela våran skola gick och såg den på bio för 2 år sen :O

2011-06-25 @ 10:55:27
URL: http://heymimii.devote.se

Comment here:

Name:
Kom ihÂg mig?

E-mail: (will not be published)

URL/Blog:

Comment:

Trackback