B.B King.

Jag har, sedan jag kommit hem, lyssnat på blues, särskilt gitarr blues. Jag tycker det är så häftigt, och det får mig att bara vilja plocka upp gitarren och jamma lite. Men, så duktig är jag inte, ehe. Så, jag bestämde mig för att när jag börjar gymnasiet, så kommer jag välja både sång & gitarr (tror man kunde välja ett A instrument och ett B..) och då vill jag lära mig lite blues på gitarr! Det är.. så otroligt bra grejor. Jag ska faktiskt redan nu ta upp med mamma och pappa att jag vill börja på gitarrlektioner. Tror det skulle hjälpa mig mycket.

Jag tror att ni alla, någon gång, ändå har hört talats om B.B. King. Ni kanske inte vet vem han är, vad han gör för musik osv, men jag tror ni iallafall har hört namnet. Här kommer, enligt wikipedia, hans mest kända låt!
B.B. King är förresten en utav de största inom bluesen. Han har även blivit rankad till världens tredje bästa gitarrist!
B.B. King – The Thrill Is Gone


B.B. King-Blues Boys Tune

Comments

Comment here:

Name:
Kom ihÂg mig?

E-mail: (will not be published)

URL/Blog:

Comment:

Trackback