De höjer åldersgränsen i Idol igen..

Jaha, så var det roliga över. 
Läste först på aftonbladet och sedan på tv4.se/idol att tv4 hade höjt åldersgränsen till 16 igen. (Står längst ner på ansöknings blanketten för de som är under 18 år.) Lite tråkigt, men det kanske inte hade varit mitt år ändå. Men det är synd om dom som verkligen skulle kunna vinna det.
Om detta blir sista säsongen är jag dock osäker på. Det har ju spridits en massa rykten om att detta årets idol är den sista säsongen. Har hört att tv4 sagt det själv och att The X Factor ska starta istället, och det har samma koncept som Idol bara det att man kan söka i grupp också. Om det är bra eller dåligt kan man bestämma själv.
Sen är det ju många som inte tror att det är sista säsongen eftersom det säljer så bra. Vi lär ju märka om det är sista säsongen snart, ju.

Vad tycker ni? Vilken åldersgräns tyckte ni var bäst? 15 eller 16? Vad hade ni satt för åldersgräns om ni hade fått bestämma helt själv?
Nya juryn.

Update: De hade höjt den till ''16 år senast den 1 Oktober'', så jag kan visst söka! 
Först var det ''16 år innan 1 april'', sedan bytade dom till ''15 år senast 1 april'', och nu är det alltså ''16 år innan 1 Oktober'' som gäller!

Comments
Johanna

Jag hade nog satt 16 år som åldersgräns. Fast jag tycker att om man fyller 16 det året man söker borde man ändå få söka.



(Och jag saknar Andeas i juryn. Synd att han inte ska vara med längre. Kommer sakna Peter Jihde lite också. Men jag kommer ju inte sluta kolla på Idol bara för det.)

2011-03-24 @ 19:44:16

Comment here:

Name:
Kom ihÂg mig?

E-mail: (will not be published)

URL/Blog:

Comment:

Trackback