Framtidsplaner.

Oj oj oj, jag har så mycket jag vill göra. Egentligen mest komma iväg själv till en egen lägenhet. Det är något jag längtar efter.
Jag har ju tidigare sagt att jag vill flytta till USA. Det vill jag fortfarande, men inte direkt. Jag vill först bo något år här i Sverige. Antingen i Malmö eller Stockholm. Har inte bestämt mig än, men jag tror det kommer bli Malmö i såfall.. Jag älskar Malmö. Jag älskar Malmö som om det vore min hemstad. Det känns ibland som att mitt hjärta bor i Malmö. Kanske för att jag spenderade typ varannan helg där hos min moster och kusin. Händer faktiskt inte så ofta längre, men det är kul när det väl händer! Nu när jag är lite äldre (min kusin är 6 år äldre än mig) så har jag fått följa med ut och så.. T.ex på Malmöfestivalen var det ju bara meningen att jag skulle gå på Rix Fm festivalen, men jag fick följa med henne och hennes kompisar ut kvällen innan också. Jag gick ju såklart hem mycket tidigare osv men det var ändå skitkul!

Fast.. Jag är ändå rädd för framtiden. Jag vet inte vad jag ska jobba med. Jag menar.. att bli musiker är inget garanterat jobb. Men jag ska absolut aldrig sluta med musik, och jag ska ju göra så gott jag kan för att kämpa för min dröm. Jag skulle faktiskt kunna tänka mig att vara fotograf om musiken inte skulle funka. Men det är kanske inte är så lätt det heller eftersom foto kostar rätt mycket..
Jobbet är inte det ända jag är rädd för. Jag är rädd för att jag inte ska hitta en man som jag kan gifta mig med och få barn med. Och om jag nu lyckas med en karriär, hur blir det då?

Jag känner att jag oroar mig för min framtid varje dag. Det är som att jag måste få veta hur mitt liv kommer se ut. Jag har länge sagt till mamma att jag vill gå till en spåtant, men det vill ju inte hon, haha! Jag är väldigt nyfiken. Egentligen borde jag väl sluta tänka sååå mycket på framtiden. Borde försöka uppfylla de drömmar jag är rädd jag inte kommer få jobba med, så att jag kan få jobba med det. Men jag är en som gillar att planera.

Hur ser ni på er framtiden? Vart vill ni bo och vad vill ni jobba med?

Comments
Laks

Jag oroar mig också inför framtiden en hel del. Kan jag jobba som det? Kommer jag hitta någon? Kommer jag ha råd att bo bra? Kommer jag klara mig? osv osv i all oändlighet.



Har precis kommit på att jag faktiskt skulle kunna jobba med musik. Jag älskar musik. Ska försöka mig på att skriva lite eget. Men jag vill ju inte uppträda, jag vill inte vara känd. Hur gör man då? Ska jag skita i hela den drömmen bara för att jag är rädd att misslyckas? osv osv i alla oändlighet...

2011-07-09 @ 13:26:41
URL: http://laks.webblogg.se/

Comment here:

Name:
Kom ihÂg mig?

E-mail: (will not be published)

URL/Blog:

Comment:

Trackback