När vi räddade världen.

Eller, ja, okejdå.. Vi räddade inte hela världen.. Men vi räddade en soptunna, iallafall!
Igår, när jag och Evlina hade hämtat hennes dator och skulle gå hem till mig, så gick vi på cykelvägen. Vi kom fram till en soptunna som hänger precis framför buskarna längs cykelvägen, och vi märkte att den rök jättemycket. Vi blev ju lite skraja, för det kunde ha varit vad som helst. Vi kunde inte se vad det var som fick den att rycka, för man kunde typ inte se ner i soptunnan.. Jag ringde min pappa, och hon ringde sin pappa, och de sa att det kanske var bäst om vi ringde 112, så det gjorde vi! Eller, jag ringde. Vi förklarade hur det låg till, och sedan fick vi vänta på att brandkåren skulle komma. Fett awesome! De hade skickat två brandbilar, men det var lite överdrivet, så den ena körde iväg..

Det knasiga var att de inte ens berättade vad det var. Men, de sa iallafall tack, och vi gick hem och kände oss som bra mäninskor!

Haha, för övrigt så var det väldigt spännande. Sedan, hemma hos mig, kollade vi på film. Rango. Bra film! Sedan var vi aströtta, därför orkade jag inte blogga.

Hoppas ni haft det fint!
(Har en bild på brandkåren när de kom, men tydligen, av någon anledning, kan jag inte spara bilder på datorn.. Så.. tyvärr..)

Comments

Comment here:

Name:
Kom ihÂg mig?

E-mail: (will not be published)

URL/Blog:

Comment:

Trackback