11/9

Idag tänker jag skriva lite om vad som hände för tio år sedan. Jag struntar fullständigt i om ni tycker det är dumt och korkat att så många skriver om det just denna dagen, men jag skiter i det. Det är nästan som att säga att ni tycker det är okej att folk skjuter ner byggnader och dödar folk.

Jag kommer ihåg det som igår. Fast jag var 6 år när det skedde. Jag har inte så mycket minnen från den åldern, men detta kommer jag ihåg. Det var hemskt. Det är hemskt. Ska jag vara ärlig så vill jag faktiskt åka till Ground Zero, gråta några tårar, och ha en tyst minut för alla de ca 3000 människor som dog. Där bland var det vanligt folk, poliser och brandmän. Det är hemskt.

Idag går mina tankar till er som dog, till de familjer som förlorade en familjemedlem den dagen, och allt annat som har med det att göra. Det är hemskt. Vår värld är sjuk. Människor är sjuka.

R.I.P



Comments
Izabella

Jag kommer också ihåg dagen.

Jag satt och kollade på tv när mina föräldrar kom in och bytte kanal, jag förstod inte varför dem gjorde det.

Sen såg jag förödelsen...

Det var hemskt, jag kände redan då, och visste att det inte var någon film.

Jag håller verkligen med, det är en sjuk värld vi lever i.

När jag var i New York förra året, var vi där vid ground zero.

Det var så sorgligt, för vi var en grupp med turister som stod där och såg på det som en gång var en del av världens affärscentrum.



"11/9-01 , dagen som förändrade världen"

Det är verkligen sant. Från den dagen förändrades världen totalt.

Sjuka människor, dem ljög dessutom för passagerarna på planet. Dem sade att dem skulle åka tillbaka till flygplatsen.

Det är så sjukt att det inte går att förklara.

Terrorism är det värsta som finns och så många har blivit offer för det.



2011-09-11 @ 17:13:57
URL: http://belladawson.blogg.se/

Comment here:

Name:
Kom ihÂg mig?

E-mail: (will not be published)

URL/Blog:

Comment:

Trackback