Dålig ekonomi.

Ja, nu ska jag klaga lite. Jag har ångest över att jag inte har ett jobb. Jag vill så gärna tjäna pengar, så jag kan införskaffa mig grejor jag behöver. Viktigast just nu är väl lite kläder. Och en ny skolväska! Min förra gick i sönder och den jag har nu är waaay too small. Och jag vill inte använda min musikväska, jag är rädd att autografen går bort då.. Onödigt, jag vet. Men jag vill bara använda den i riktiga nödfall. Men förhoppningsvis kan mamma hjälpa mig med en ny väska. Annars får jag ha en för liten.

Jag känner åter igen att min telefon inte kommer klara sig mycket länge till. Den trillade ner i vasken här om dagen (jag nuddade den inte ens.) och där var redan vatten i vasken och så var kranen på. Jag tänkte ''där rök min telefon...'' men den klarade sig faktiskt! Tur kanske, för annars hade jag väl inte haft en telefon.. De två senaste mobilerna jag haft har jag ju fått betetala själv.

En Macbook hade varit bra också. Helst en laptop. Men vad är där för skillnad på Macbook Air och Macbook Pro? Eller är Air en stationär? Ingen koll alls.. Vet bara att de är bra att ha när man håller på mycket med musik och foto/film, vilket jag gör. Och kommer antagligen hålla på ännu mer med musik strax..

Så, min ekonomi svajar lite. Och på allt detta ska jag försöka spara ihop till en Paris resa. Så, min julklappslista kommer se ut såhär typ;
-Pengar till Paris resa.
-Iphone 4.
-Objektiv (50 mm.)
-Pengar.

Haha, åååh! Men ska börja jobba för UNF denna månaden, så jag får se hur mycket jag tjänar där.. Tror inte det är så mycket. Kanske en hundring om jag har tur? Blir det mer så blir jag förvånad! Ska få mitt brev snart, by the way. Men en bra sak är att jag precis lagt sista 500 lappen i min ''sparplånbok''. Betalade en stor del till kameran där ifrån, och nu har jag betalat tillbaka alla pengarna! Mamma har hjälpt till också!

Jessie J – Price Tag
True song. Jag förstår inte hur jag kommer klara av vuxenlivet.

Comments
Tjao

Både MacBook Pro och MacBook Air är laptops. MacBook Air är mycket mindre och lättare, men har också sämre prestanda.



Ska du hålla på med bildredigering och studioprogram rekommenderar jag MacBook Pro. Ska du däremot ha den mest för att surfa och kunna ha med den i skolan så är Air ett mer praktiskt val.



Ciao

2011-09-03 @ 21:42:51
nilez [PHOTOGRAPHY]

Fin blogg :)!

2011-09-04 @ 09:15:18
URL: http://nilez.blogg.se/
Neliiizh

Macbook pro är nyare och bättre än air :3

men pro kostar med än air :o

2011-09-05 @ 17:21:11
URL: http://onlyneliiizh.blogg.se/
Smsa Låna

För en gångs skull lärde jag mig något genom att läsa en blogg. Det är inte alltid man gör det direkt, tack för att du lägger ner din tid på att blogga :D.

2012-01-12 @ 22:33:46
URL: http://smsalåna.nu

Comment here:

Name:
Kom ihÂg mig?

E-mail: (will not be published)

URL/Blog:

Comment:

Trackback