Nya Idol.

Okej, måste få skriva om detta. Och jag vill höra era åsikter också!!

När Idol började ikväll, så kändes det väl lite konstigt. Ny program ledare, och två nya i juryn. What happend? Jo, Andreas, som ni säkert vet, hoppade av Idol eftersom han hade andra grejor att göra. Han kände att Idol behövde bli ett avslutat kapitel, att han hade gjort sitt. Han ville gå vidare i livet. All respekt till dig, Andreas.
Peter Jihde hoppade också av. Tror han gjorde det innan Andreas gjordet det, faktiskt. Peter är den bästa programledaren Idol någonsin haft.

Istället fick Pelle och Alexander Bard ta över hans plats, med Pelle som ordförande. Den nya programledaren är väl helt okej, men jag har glömt hans namn. Vad som suger med nya Idol är just juryn. Allt annat är helt okej, tycker jag. Pelle har jag inga problem med, men Alexander är så jäkla överdriven enligt mig och många andra. Han får det att låta som att det är en utseende tävling! Jag tror han har missförstått hela konceptet. Jag tror att han ser det såhär; man kommer till Idol och är redan en superstjärna. Det är fel. Det är iallafall inte den bilden jag har, och det har säkert inte så många andra heller. Som jag har förstått det så har Idol handlat om att man söker dit om man vill bli artist och har en bra look (menar inte utseende, utan utstrålning!) och en bra röst. En röst med en liten personlig touch på. Och så utvecklas man mer och mer under programmets gång. Det är ju självklart inte så att man inte har några tekniker alls, eller så. Man ska redan vara grym, men under Idol ska man bli ännu bättre.

Vad tycker ni om nya juryn? Hur är eran bild av Idol? Tell me!

Är riktigt besviken på Idol. Eller.. Inte på Idol i helhet, utan mest på Alexander. Han går in där och tror att Idol plötsligt blivit hans program. Han har sagt på presskonferanser att ''alla i juryn är vana att bestämma och höras, så vi måste samarbeta nu.'' GÖR DET DÅ!
You say one thing and you do-o another.

Comments
AnonymusNymusMus

Håller verkligen med dig om det där med juryn.Tycker det känns väldigt konstigt att de är fyra istället för tre igen. Dessutom kan Alexander kan gå och ta sig på onämnda delar. Jag vill ha tillbaka Andreas. Bagge, bagge & Carlsson var den grymaste juryn någonsin. Slutar baggarna också kommer min "idol" värld gå under.

2011-09-04 @ 23:11:13

Comment here:

Name:
Kom ihÂg mig?

E-mail: (will not be published)

URL/Blog:

Comment:

Trackback