You are beautiful.

Denna videon postades på youtube förra året, så många av er har nog sett den. Me included. Iallafall, så är den så fin. Min vän postade den nyss på facebook, och jag tittade på den igen. Han är en inspirerande man.

Jag har en annan vän, som brukar komma och prata med mig när hon känner sig nere. Jag försöker hjälpa alla så gott jag kan, och hon frågar mig varje gång hur jag lyckas hålla mitt självförtroende uppe. Hur jag kan se positiva saker med mina problem. Jag säger som han i videon säger; jag uppskattar mig för vad jag kan, och för vad jag har. Inte för vad jag vill ha. Inte för vad jag inte kan. När han säger dessa fina orden så berör han verkligen folk.
Självklart mer än vad mina ord gör. Folk som har gått igenom samma grejor som jag är oftast väldigt rädda och osäkra. Inte jag. Jag vägrar att vara den personen. Jag har lärt mig att vara mig själv, vad än folk tycker. För jag gör det inte för deras skull. Jag lever inte för deras skull. Självklart är jag också osäker ibland, men inte så att de trycker ner mig.

Kolla på den, och säg till dig själv varje dag; jag är bra.


Comments

Comment here:

Name:
Kom ihÂg mig?

E-mail: (will not be published)

URL/Blog:

Comment:

Trackback