Alice Cooper live!

Så sjuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuukt jävla bra det var! asfjsögksäk, typ! Nej men.. Ja. Jag finner seriöst inga ord för den showen! Definitivt en av de bästa konserterna jag någonsin varit på! 

Jag och min familj kom till Liseberg runt två-tiden, och då gick vi direkt till scenen och kollade hur det såg ut. Där var några stycken som köade redan, men inte alls många. Vid fyra-tiden så fick jag för mig att jag också skulle börja köa, så det gjorde jag. Tjejen jag egentligen skulle sett honom med kunde tyvärr inte komma, så jag fick sitta där själv. De hade delat upp ''parketten'' i flera olika sektioner, så att de skulle undvika för mycket tryck under konserten. Jag stod längst bak i den första sektionen, om man säger så! Jag ville få ganska bra bilder, så jag ville inte stå längst fram och riskera att förstöra min kamera, för jag visste inte hur mycket tryck där skulle vara.
Typ en timme innan konserten började kom en man med sin son, och ställde sig framför mig. Sonen var ungefär lika lång som mig, och mannen var sjukt lång. Han var självklart tvungen att stå precis FRAMFÖR mig, så att jag inte kunde se ett skit. I säkert en kvart försökte jag få honom att inse att jag var ganskak irriterad på honom (tro mig, han visste att jag var irriterad men ''ignorerade'' det). Till slut klev hans son till sidan, och då flyttade mannen sig också, och då kunde jag stå framför honom.

När konserten började så drog jag upp kameran direkt. Jag har seriöst inga ord för hela showen. Där var så många olika moment, som givetvis speglade låtarna på något sätt. Jag försökte få flera av de olika momenten på bild, som ni kan se i nästa inlägg sedan. Jag tog totalt 519 bilder, men redigerade bara de 65 bästa. Jag blev även sjukt imponerad på hans kvinnliga gitarrist! Orianthi heter hon, ni känner igen henne från Michael Jackson's This Is It! Japp, hon skulle turnéra med Michael! Så jäkla coolt!!!

Ni som gillar Alice Cooper, och vill se honom, gör det!!!!! Han är så sjukt ball! Ska definitivt se honom nästa gång han besöker Sverige! Ska även försöka köpa hans bok.. ;)

Bjuder på en bild nu, resten av bilderna får ni i ett annat inlägg, eftersom de är så många!

 

Comments

Comment here:

Name:
Kom ihÂg mig?

E-mail: (will not be published)

URL/Blog:

Comment:

Trackback