Räddade nyss en mus!

Det lilla vildsvinet trodde säkert att det var över, där han hängde i tigerns stora gap. Han gav efter några sista ljud- trodde han.
Nästan så kan man förklara det som nyss hände! Sitter fortfarande och är lite förvånad över att vi faktiskt har möss i vårt ''hus''! Det har hänt två gånger tidigare, och jag trodde att jag inte skulle få uppleva det. Men jo! Tessy, vår katt, har hittat möss i köket, eller rättare sagt vid köksbordet som är bredvid köket. Jag sitter fortfarande och funderar på hur de tar sig in. Men de är vääääldigt små! Jag hörde att Tessy jagade något, men det var inte förrens efter jag hörde musens pip som jag kunde vara säker på om det var en mus. Jag rusade dit, känslig som jag är, och Tessy spottade ut musen på mattan i köket. Musen sprang iväg, och det gjorde Tessy också. Jag puttade undan henne och hon började fräsa åt mig, men det skiter jag i. Jag hällde upp mat i hennes skål för att distrahera henne lite, och när musen sprang in i ett annat hörn så funkade det. Jag fångade musen i en burk och släppte sedan ut den i det fria. Hoppas inte den fryser ihjäl!

Känner mig som en riktig hjälte!

Comments

Comment here:

Name:
Kom ihÂg mig?

E-mail: (will not be published)

URL/Blog:

Comment:

Trackback