J. Edgar.

Förra veckan tittade jag på trailern till filmen J. Edgar. Det är en verklighetsbaserad film, och handlar, såklart, om J. Edgar och hans liv. Idag bestämde jag och mamma oss för att se den, och den var faktiskt väldigt intressant.

John Edgar Hoover är mannen bakom FBI. Det var han som bildade FBI. Så filmen handlar alltså om hur det gick till, och personliga saker ur hans liv. Finns inte så mycket mer att säga för att beskriva filmen.
Jag tyckte att filmen var otroligt intressant! Jag gillar att läsa/höra om legender, betydande namn i historien. Och vill man veta vem J. Edgar var så är det bara att se denna filmen.

Jag tycker även att Leonardo DiCaprio är lite underskattad som skådis. Jag har sett väldigt många kommentarer om honom att ''han är en överskattad skådis''. Jag tyckte att hans skådespeleri i den här filmen var fantastiskt, och sedan kan man ju inte påstå annat än att han även var fantastisk i Gilbert Grape och Titanic. Men, alla har väl olika smak.

Så, om ni gillar historia, eller kanske är intresserad av FBI så rekommenderar jag starkt denna filmen!
Trailern till filmen kan ni se genom att klicka här!


Comments
Semlan-Foto

Nu har jag startat en ny Dagens blogg tävling där du har chansen att visas bland mina läsare!
Mer om tävlingen hittar du här -->

http://semlanofc.blogg.se/2012/july/dagens-blogg.html#comment

ha en bra dag! :D

2012-07-20 @ 15:02:29
URL: http://semlanofc.blogg.se

Comment here:

Name:
Kom ihÂg mig?

E-mail: (will not be published)

URL/Blog:

Comment:

Trackback