The Runaways!

Tidigare i veckan såg jag en film som heter The Runaways. Ni kanske redan har sett den, men för er som inte har sett den så tänkte jag berätta lite kort. Det är en film som handlar om tjejgruppen The Runaways som var aktiva i slutet av 70-talet. Ni kanske vet vem Joan Jett är (har låtarna I Love Rock N' Roll och I Hate Myself For Loving You bl.a). Det var iallafall hennes band. Kristen Stewart spelar Joan Jett och Dakota Fanning spelar Cherie Currie. Ni borde se filmen, den är faktiskt väldigt bra!

Efter att jag sett färdigt filmen gick jag in på Spotify och började lyssna på deras låtar. Och nu har jag fastnat. De är så otroligt bra! Så, jag håller på att lyssna igenom deras arkiv på Spotify, och lägger in de flesta låtarna i en ny spellista som jag gjort, som heter ''Heavenly Rock''. Haha. Om ni vill kan jag dela med mig av den senare!

Jag kan faktiskt stolt säga att jag sett Joan Jett live! Hon var ett av de två förbanden åt Green Day när de spelade på Ullevi sommaren 2010!

The Runaways – Cherry Bomb 
The Runaways – I Love Playin' With Fire
Joan Jett & The Blackhearts – I Hate Myself For Loving You

 

Comments

Comment here:

Name:
Kom ihÂg mig?

E-mail: (will not be published)

URL/Blog:

Comment:

Trackback