Reggae.

Hejsan!
Igår hade vi introuppspel i skolan! Det var så himla fint att se ettorna uppträda, de var duktiga! Jag blev så rörd av första gruppen, har ingen aning om varför! Kanske för att jag själv varit där dom är idag, och jag vet hur lycklig man är efter första uppspelet?

Min grupp körde Lucille av Little Richards. Sjukt bra låt, lyssna in den om ni inte redan gjort det! Nu på måndag ska vi få nya grupper, och ett nytt projekt påbörjas. I tvåan är det lite annorlunda än vad det var i ettan. I ettan körde vi på årtal (2000, 90/80, 70 och 60/50). Nu ska vi köra på genrer! Vi börjar med reggae, som jag faktiskt tycker ska bli ganska intressant! Jag är inte så insatt i reggae, det är ju inte direkt min favoritgenre. Därför ska det bli kul att lära sig lite om det!

Idag ska jag bara chilla! Öva in låten jag ska ha på min sånglektion nästa vecka (Etta James-All I Could Do Was Cry) och öva på lite låtar som jag tänkt göra covers på!

Comments

Comment here:

Name:
Kom ihÂg mig?

E-mail: (will not be published)

URL/Blog:

Comment:

Trackback