Glas jar full of memories

Nyårslöfte... Brukar ni ha det? Inte jag... Jag har inget emot nyårslöfte, jag känner bara att det inte är något för mig. Något jag däremot kommer börja med, från och med 1 januari, är att skriva små lappar och lägga dom i en glasburk.

Jag ska skriva ner alla bra saker som händer mig under året. Det kan vara allt från att få ett bra betyg på ett prov man pluggade stenhårt till, eller till en konsert, en kväll med vännerna eller vad som helst. Sedan öppnar man den i slutet av 2014 och får en massa flashbacks och blir glad över vad man fått. Kul idé va? Har velat göra detta sedan typ ett halvår tillbaka, men jag tycker det känns bättre att börja när ett nytt år kommer, istället för att börja mitt i året. Så, nu får jag snart äntligen göra det! Vid sidan om tänkte jag dessutom ha en bok som jag ska försöka skriva i varje dag, om vad som hänt under dagen. Som en dagbok. Jag kommer, såklart, fokusera på hur jag känner. Mår jag bra så ska jag förmedla det, är jag ledsen ska jag förmedla det. 

Gör ni det också!

/New Year's Resolutions... Do you have any? I don't... I don't mind New Year's Resolutions, I just feel it's nothing for me. I've never had any. However, something I will be doing, starting January 1st, is writing small notes and put them in a glas jar.
I'm gonna write all the good things that happens to me during the year. It can be everything between getting a good grade on the test I studied for, or a concert, or a night with my friends or anything. Then, by the end of the year, you open that jar and read all the notes and get nice flashbacks, and get happy about the things that were given to you. Nice idea, huh? I've been wanting to do this for like half a year now, but I didn't feel like starting doing it in the middle of the year, so I waited. Finally, I get to do it! I think I'll have a book as well where I write everyday about my days. Like a diary. I will, of course, focus on how I feel. If I'm happy, I'll write about that, and if I'm sad I'll write about that. Do it you too!


Första bilden är min, de två andra från WeHeartIt. /First picture is taken by me, the others are from WeHeartIt.
 

Comments

Comment here:

Name:
Kom ihÂg mig?

E-mail: (will not be published)

URL/Blog:

Comment:

Trackback