Macarons!

Idag har jag testat något jag länge velat testa, nämligen macarons! Det är små franska kakor som ser väldigt gulliga ut, och dom ser ut att smaka så underbart! Mamma köpte Kungsörnens färdigmix åt mig igår (ca 40:-) och jag frågade Natalie om hon ville komma till mig idag och vara med. Så, hon kom och vi bakade! 

Jag tror vi failade lite, men jag tycker att vårt resultat blev ganska bra för att vara första gången faktiskt! Ska bli kul att smaka riktiga macarons när tillfälle ges. Vi lyckades iallafall göra våra goda, de smakade typ som kladdkaka! För er som inte är så förtjusta i choklad så finns även en färdigmix med jordgubbssmak från Kungsörnen!

Har du smakat macarons? Vad tyckte du? (:

/Today I've tried something I've been wanting to try for a long time, macarons! They're small French cookies that looks very cute, and they look sooo delicious! Mom got me Kungsörnens mix for me yesterday and I asked Natalie if she wanted to do it with me today. So, she came and we baked! I think we failed a bit, but I think our result was pretty good since it was our first time! I'm excited to try some real macarons when I can. Anyway, we succeeded to make them delicious, they kinda tasted like another cake I love. And if you don't like chocolate, Kungsörnen also have a mix where you can make them taste like strawberries! Have you had macarons? What did you think? (:

 

Comments

Comment here:

Name:
Kom ihÂg mig?

E-mail: (will not be published)

URL/Blog:

Comment:

Trackback