H.E.A.T @ KB, Malmö.

Igår var en av de bästa dagarna i mitt liv. No doubt about it! Ska förklara vad som hände...
 
Jag och Evlina stack dit så vi var där klockan 8 på morgonen. Och vi var de enda där tills en timme innan insläpp, haha! I alla fall, la upp en bild på själva KB när vi kom fram på morgonen, och några minuter efter gillade Erik Grönwall bilden, så killarna visste att vi var där. Jag och Eve hade faktiskt roligt, trots att det var kallt! Vid 16-tiden kollade vi in till lokalen (glasdörrar!) och såg att bandet hade kommit och skulle soundchecka! Vi vinkade på några av killarna, och när de var klara kom de ut mot glasdörrarna (dom stod där när vi vände oss om, vi blev gaaanska chockade!) men eftersom dörrarna var låsta så bad dom oss att gå runt om byggnaden där dörrarna var öppna. Så, vi tog våra saker och sprang dit, och några minuter senare kommer Erik och resten av bandet ut!! Bara för att träffa oss! Så vi stod där, kramades, pratade och tog bilder och hade det mysigt! Sedan åkte de iväg, och vi sprang fram till ingången igen och väntade. Insläppet var vid 19-tiden och vi kom givetvis längst fram och stod i mitten. Konserten startade, förbanden The Gloria Story & Crazy Lixx var jättebra! Sedan började H.E.A.T spela och det var givetvis helt otroligt bra, men efter några låtar så sattes brandlarmet igång och vi fick lämna byggnaden. Detta sög. Sööööööööööög. Efter några minuter fick vi dock gå in igen, men vi fick inte tillbaka våra front row-platser vilket sög och gjorde mig förbannad och besviken. Hade ju liksom väntat i 12 timmar i minusgrader. Men jag försökte strunta i det och fokuserade på själva konserten istället! Ännu mer drag, givetvis! Och att Erik tog av sig tröjan var ju bara helt jävla rätt, haha! Innan de gick av scenen kastade Eric Rivers sitt plektrum till mig, och det gjorde allting myyyycket bättre (jag var ganska irriterad pga platserna)! Sedan lyckades jag få ett till plektrum (inte säker vems plektrum det var eftersom det inte stod något bandnamn på det) och en setlist! Köpte även t-shirt med H.E.A.T-tryck! 

Med andra ord; otroligt lyckad dag! Jag sa det för tre år sen och jag säger det igen; Erik är en otroligt fin och underbar människa. Och H.E.A.T är, utan att överdriva, ett otroligt jävla bra live-band! Det är det bästa live-bandet jag hört!

Comments

Comment here:

Name:
Kom ihÂg mig?

E-mail: (will not be published)

URL/Blog:

Comment:

Trackback