Criminal Minds.

Kan nu meddela att jag sett alla Criminal Minds avsnitt. Sorligt, men på något sätt väldigt skönt. Började kolla för ca 1 år och 3 månader sedan, när jag var hemma hos My i Kalmar. Tack som fan att du introducerade Criminal Minds för mig, vet inte hur jag hade klarat mig utan, haha! 

Jag tänkte bara kort säga att Criminal Minds är en utav de bästa serierna som jag någonsin sett. Okej, jag har inte sett så många serier, men jag tycker verkligen at CM är så otroligt bra! Det är inte samma grejer som NCIS, CSI osv... I Criminal Minds handlar det om BAU teamter (Behavioral Analysis Unit) och de tar sig på fall där det handlar om seriemördare osv. Och som man hör på namnet hittar dom mördarna via beteendet. Dom är profilers! 

Såg faktiskt säsongsfinalen av säsong 8, då. Så jäkla maffigt avsnitt.. Otroligt bra! Få avsnitt har gjort mig riktigt rädd, men detta är nog topp 3 alltså! Förutom att man lär sig så otroligt mycket genom att titta på serien (en föredetta, riktig, profilerare från USA går alltid igenom varje avsnitt innan de spelas in, så i princip allt är verklighetstroget) så får man en så stark ''relation'' till teamet. Det handlar liksom inte bara om fallen de har utan också om teamets personliga liv.

Jag kan bara säga en sak; Kolla på serien! Jag rekommenderar den starkt, ni kommer inte ångra er! Det är verkligen en otroligt bra serie, om inte den bästa!

/I can now say that I've been watching all episodes of Criminal Minds. Sad, but still nice. I started watching 1 year and 3 months ago, when I visited My in Kalmar. Thanks for introducing Criminal Minds to me, I have no idea how I'd survive without it, haha! I just shortly want to say that Criminal Minds is one of the best series I've ever seen. Okay, I haven't seen so many series, but I really think CM is really good! It's not the same stuff ass NCIS, CSI and so on.. In Criminal Minds it's about the BAU team (Behavioral Analysis Unit) and they mostly solve cases with serialkillers and so on. And as you can hear on the name, they catch their killers through their behavioral. They're profilers! I saw the seasonfinale of season 8... Epic episode! Really really good! Not many episodes has made me this scared, but this must be in top 3! Except that I've learned so incredibly much just by watching this series (a real profiler, who is now retired, works with them and check all the episodes before they're filmed, so basically everything is ''lifelike'') you also get a strong ''relation'' with the team. The episodes are not just about the cases they're solving, it's about the teams personal lifes too. In the end, I can only say one thing: Watch the series! I really recommend it, and you won't regret watching it! It's really an amazing series, if not the very best!


Comments

Comment here:

Name:
Kom ihÂg mig?

E-mail: (will not be published)

URL/Blog:

Comment:

Trackback