New makeup.

Äntligen har jag införskaffat mig lite smink! Det enda som fattas nu är en ögonprimer och lite borstar. Men jag har några borstar som jag kan använda, så det är ingen brådska med det. Ska i alla fall försöka få tag på en bra ögonprimer så snart som möjligt!

Det enda jag egentligen var ute efter idag när jag åkte iväg till Emporia med Natalie var ett ljusare puder och något för ögonbrynen. Har väldigt länge använt mig av H&M's ögonbrynspenna (som jag tycker är jättebra!) men jag är inte helt förtjust i hur det ser ut på mig. Jag har naturligt hyfsat fylliga bryn, och framför allt långa hår. Så nu ska jag prova pigmenterat wax+puder-metoden! Däremot kommer jag nog aldrig köpa detta bryn-kitet igen, då det var väldigt dyrt. Ska försöka beställa från elf nästa gång, men av någon anledning kunde jag inte göra det när jag försökte beställa därifrån! Sedan hittade jag även Sephora's egna palett med både ögonskuggor, läppglans och rouge+bronzer. Dessutom är de tre första i vänster nederkant (vid ögonskuggorna) eyeliners! Awesome! Har velat ha en palett med många ögonskuggor väldigt länge, och denna fick jag till ett bra pris med många fina färger!

Detta köpte jag:
SEPHORA COLLECTION Mineral Foundation Compact (rekommenderas verkligen, den är superbra och billig! Tror dock att den bara finns i butik)
SEPHORA COLLECTION Medium Shopping Bag Makeup Palette
Benefit Brow Zings

/Finally I got myself some new makeup! The only thing I'm missing now is eyeprimer and some brushes. But I have some brushes I can use, so there's no need to rush that. I will try to get an eyeprimer as soon as possible though. The only thing I knew I had to get today when I went to Emporia with Natalie was a powder in a lighter shade and something for my eyebrows. I've used H&M eyebrow pen for a long time (which I think is really good!) but I'm not satisfied with how it looks on me. My eyebrows are naturally ''rich'' and the hair is pretty long. So now I'm gonna try out the pigmented wax+powder method! But I will probably never buy this brow-kit again since it's very expensive. I'll try to get the brow-kit from elf next time. Then I also found Sephora's own palette with both eyeshadows, lipglosses and blush+bronzer. BESIDES, the three first in bottom left corner (amongst the eyeshadows) are eyeliners! Awesome! I've wanted a palette with many eyeshadows for a long time now, and I got this one for a very good price and many beautiful colors! This is what I bought: SEPHORA COLLECTION Mineral Foundation Compact (highy recommend it, it's super good and cheap! But I think you can only get this in their stores), SEPHORA COLLECTION Mediuam Shopping Bag Makeup Palette and Benefit Brow Zings.
 
 

Comments
Tess

Vad härligt med nytt smink! :) Kram

2013-10-14 @ 14:37:38
URL: http://tesswaltenburg.blogg.se

Comment here:

Name:
Kom ihÂg mig?

E-mail: (will not be published)

URL/Blog:

Comment:

Trackback