List: Day 5 of 30!

Berätta om din familj.

Okej, min familj! Mina föräldrar skilde sig när jag var liten, typ 6-7 år. Innan dess var de gifta i ca 11 år, tror jag. Jag var inte någons första barn, utan min pappa hade en son sedan innan han träffade min mamma, och mamma och pappa fick min storebror innan mig. Anyhow, pappa flyttade in till Landskrona och blev ihop med min låtsasmamma Jessica, som han är gift med sedan 2009. Jessica tog med sig sin dotter Linnea, som är fyra år yngre än mig. För nio år sedan skaffade pappa och Jessica ett barn ihop och jag fick min lillebror vid namn Teddy, som är min lilla diamant i livet! Hos pappa har vi också vår katt Tessy, som ni sett någon gång innan. Hon betyder så otroligt mycket för mig, har aldrig haft en sån connection till någon förut som jag har till henne. Vad vi har är speciellt, det går inte att beskriva... I slutet av förra året skaffade vi även en hund, lille Albin! Han är nu 6 månader gammal, jobbig som satan ibland men såååå underbar! 

Mamma flyttade ut till Asmundtorp och har ännu inte slått sig ner med någon ny, så någon låtsaspappa har jag inte. Därav inte heller några styvsyskon från mammas sida. 

Alltså, jag har en biologisk bror, två halvbröder och en styvsyster! 

/Write about your family. Okay, my family! My parents got divorced when I was a kid, about 6-7 years old. Before that they were married for about 11 years, I think. I wasn't their first child, my dad had a son before he met my mom, and mom and dad got my big brother before they got me. Anyhow, dad moved to Landskrona and got together with my stephmom, Jessica, who he's been married to since 2009. Jessica brought her daughter Linnea, who's four years younger than me. Nine years ago my dad and Jessica got a baby and I got myself a little brother named Teddy, who's my little diamond in life! At dad's place we also got a cat, Tessy, who you've seen sometime before. She means so much to me, I've never had that kind of connection to anyone before. What we have is special, can't really describe it... By the end of last year we also got a dog, Albin! He's now 6 months old, annoying as hell sometimes but sooo wonderful! Mom moved to Asmundtorp and haven't settled with anyone new yet, so no stephdad or stephsiblings! So, to sum it all up, I've got one biological brother, two halfbrothers and one stephsister!

 

Comments

Comment here:

Name:
Kom ihÂg mig?

E-mail: (will not be published)

URL/Blog:

Comment:

Trackback