Changed my room.

Innan nyår lovade mamma mig att vi äntligen skulle möblera om på mitt rum efter nyår. Har velat ändra mitt rum hur länge som helst nu, när jag hade sängen som jag hade den förut (på före-bilderna) var rummet så litet, mörkt och trist. Det var ganska mysigt under vintern dock, men inte under resten av året.
Nu har jag bytt plats på bokhyllan (som blockerade en hel del ljus från fönstret) och sängen och rummet känns nästan tre gånger större, haha! Det känns också ljusare, såklart, vilket är det jag gillar bäst. Trodde inte jag skulle få så bra sömn i den här hörnan (sover jag dåligt så har det oftast med hur/var sängen står, konstigt nog) eftersom den nu står precis under ventilationen, så det är sjukt kallt! Meeeen det är bara mysigt när man kryper ner under täcket, blir varmt ändå. Det kommer förmodligen bara vara skönt på somrarna att jag har ventilationen precis ovanför! Även om det är ganska jobbigt att höra vinden nästan hela tiden...

Jag är iallafall väldigt nöjd med hur mitt rum blivit! Förresten, dessa är de första bilderna jag publicerar som är tagna med min nya komaktkamera jag fick i julklapp.. Håller fortfarande på att lära mig den, haha! Tycker det är svårare att få fina bilder med den än min systemkamera... Men har ju inte tänkt använda den som min standard-kamera, det är mest en liten, enkel kamera man kan ha med sig på konserter, resor osv. När man bara vill dokumentera! 

/Before New Year's my mom promised me we'd refurnish my room after New Year's. I've been wanting to refurnish my room for so, so long now because when I had my bed as I had it before (before pictures) the room was so small, dark and boring. It was pretty cozy during the winter though, but not during the rest of the year. Now I've just switched my bed and my bookshelf (which blocked a lot of light coming from the window) and the room feels the times bigger now, haha! It also feels brighter, of course, which is what I like best. I didn't think I would sleep so good in this corner (when I don't sleep good it's sometimes because of the location of the bed, weirdly enough) since it's right below the ventilation, so it's sooo cold! Buuuut it's just cozy when it's so cold and you're all cuddled up under the blanket, it gets pretty warm anyway. It'll probably just be a good thing when it's summer! Even if it's pretty annoying hearing the wind all the time... Anyway, I'm very happy with how my room turned out! By the way, these are the first pictures I'm publishing taken with my new camera I got for Christmas.. I'm still learning how to handle the camera, haha! I think it's harder to get nice pictures with this one than with my DSLR.. But I'm not gonna use this camera as my standard camera, it's just a small, simple camera I can bring to concerts etc just to document things!

 

Comments
MATILDA

Fint

2014-01-16 @ 17:23:59
URL: http://matildays.forme.se

Comment here:

Name:
Kom ihÂg mig?

E-mail: (will not be published)

URL/Blog:

Comment:

Trackback