Sci-fi exhibition.

Igår åkte jag ner till Malmö för att gå på sci-fi mässan tillsammans med Natalie och hennes familj och det var helt sjukt roligt! Har endast varit på rockmässor förut (även de i Malmö!) så det var roligt att testa något annat. Natalies familj var så snälla att de bjöd på inträdet!

Anledningen till varför jag följde med (förutom att dom bjöd mig) var för att Sylvester McCoy skulle dit! Ni som inte känner igen namnet kanske istället känner igen Radagast The Brown? För er som inte vet vem det är; det är en av trollkarlarna i The Hobbit! Huuuuur coolt är inte det då?! Jag älskar ju både The Hobbit och Sagan Om Ringen, så det var en ganska stor grej för mig att han skulle komma. Jag träffade honom såklart, fick en autograf, och efter många om och men vågade jag fråga honom vilken hans favoritdvärg är i The Hobbit! Han tyckte det var en bra fråga och att han inte funderat på det förut. Svaret? Han hade tre olika... Dvärgkungen (som är med i sista filmen berättade han), dvärgen med vitt skägg (tror han menade Balin) och Bombur!
Innan jag gick fram för att få autograf stod jag och Natalie vid sidan om och tog smygselfies med honom, som ni kan se till höger i bilden, haha... På vänster kan ni se en halvtaskig bild på autografen jag fick! Han var hur söt som helst!

Sedan fanns det ju hur mycket Star Wars-grejer som helst också, såklart! Ingen sci-fi mässa utan Star Wars! Poserade med stormtroopers och sådär med Natalie och hennes mamma. Kul var det! 

/Yesterday I went to Malmö with Natalie and her family for the sci-fi exhibition and it was so fun! I've only been at rock exhibitions before (they were in Malmö as well) so it was fun to try something else. Natalie's family were kind enough to pay for me to get in! One of the reasons I joined them was because Sylvester McCoy was going to be there! If you don't recognize that name you might recognize Radagast The Brown? If you don't know who that is; it's one of the wizards in The Hobbit! Hooooow cool is that?! I love The Hobbit and The Lord Of The Rings, so it was a pretty big deal for me that he was going there. Of course I met him, got an autograph, and after a while I even found the courage to ask him who his favorite dwarf from The Hobbit was! He thought it was a very good question and that told me he hadn't thought of that before. The answer? He had three... The dwarf king (he told me he was going to be in the third movie), the dwarf with the white beard (I think he meant Balin) and Bombur! Before I went for the autograph Natalie and I took some selfies with him, without him knowing haha... You can see it on the picture to the right below. The picture below is my autograph. He was so cute! Then there were lots of Star Wars-stuff as well, of course! No sci-fi exhibition without Star Wars! I posed with some stormtroopers with Natalie and her mom. It was fun!

 
 
 

Comments

Comment here:

Name:
Kom ihÂg mig?

E-mail: (will not be published)

URL/Blog:

Comment:

Trackback