About the blog.

Alltså, åhh... Känns inte alls som att det här med att blogga är min sak längre! Jag har en ''blogg'' (ser det mest som en dagbok, lite mer personlig men inte för personlig) på ett forum som jag skriver i mycket oftare än jag gör här. Jag vet inte, det är bara så mycket enklare där... Det är ju ett forum, bara medlemmar kan läsa bloggen där. Och eftersom det är ett forum så känns det mer okej och lättare att bli mer personlig där, även om jag inte vill gå in på för djupa detaljer. 

När det gäller just bloggar, att skriva om sig själv osv, så är det frustrerande för mig... Hela texten påverkas nästan enbart av humöret jag har just när jag skriver inläggen. Därför har det oftast blivit att jag skriver här när jag är glad och på bra humör, men ska jag vara helt ärlig mot er så är jag inte glad så ofta längre. Jag är på dåligt humör nästan varje dag. Personliga anledningar, givetvis. Jag vill inte att mina inlägg på en offentlig blogg för hela världen ska påverkas så mycket av mitt humör. Jag vill kunna skriva även om jag är ledsen, arg osv. Men jag kan inte det. Och jag vill inte att texterna ska bli superdupermega-glada när jag är på jättebra humör heller, så att folk tror att jag är världens lyckligaste människa som aldrig någonsin har problem och beskymmer. Jag säger inte att jag inte vill visa känslor och personlighet, jag menar bara att jag vill kunna ha en viss ''känsla''/stil i alla mina texter. Det känns mest professionellt. Bloggen jag har på mitt forum, det är ju ingen blogg på samma sätt och den är inte lika offentlig som denna är, så där bryr jag mig inte. Vad jag skriver om där varierar dessutom väldigt mycket, ibland skriver jag om mina dagar, delar shoppingglädje och ibland rantar jag och skriver av mig om mitt mående osv. Det sistnämnda gör jag allt mer sällan nu för tiden, men det händer ibland. Som sagt, det är liksom inte en blogg på samma sätt.

Varför jag håller kvar denna bloggen öht är för att jag inte vill radera alla fina minnen jag delat med mig av här. Jag har skrivit här i några år, och jag älskar att gå igenom gamla inlägg osv. Jag vill också kunna fortsätta ladda upp fler minnen här, saker jag vill kunna titta tillbaka på om ett år och ännu längre fram. Liksom, min resa genom livet. Fast eftersom jag har den andra bloggen som inte är lika offentlig så kanske jag kan göra denna lite mer ytlig? Jag tänker mer bilder och mindre text. Nästan ingen text alls, utan bara så att man kan förstå bilderna. Bloggen blir mycket mindre intressant att läsa och följa då kanske, just eftersom den inte är så personlig, men ärligt talat så gör det mig inget. Jag har bloggen för min skull, ingen annans. 

Okej, så får det bli. 
Haha, det var egentligen meningen att jag skulle lägga upp bilder från vad jag har gjort idag och att texten om denna bloggen bara skulle vara kort... Oops. Oh well, får väl göra ett inlägg till!

Comments

Comment here:

Name:
Kom ihÂg mig?

E-mail: (will not be published)

URL/Blog:

Comment:

Trackback