Tokio Hotel & jag i 3år, och dag 15.

Gooooood afternooooooon!
Idag är jag glad. Fast, jag har inte varit det hela dagen. Fram till ungefär klockan nio var jag trött. Och hade huvudvärk. Men det gick över med dagen! Ibland gäller det bara att bita ihop, som jag själv sa till mina föräldrar är det bättre att vila upp sig i flera dagar istället för att vara hemma en dag varje vecka.. och denna veckan är ju kort för mig, ska bara gå i morgon också! Och så var jag ledig i måndags. Anledningen till att jag är ledig på fredag är för att jag ska till Oskarshamn med mamma och min bror igen. Till Hult. Denna gången stannar vi bara över helgen. Men jag kan nog göra ett inlägg per dag ändå. Annars hade vi precis skoljoggen. Jag gick med Evlina, Catja och en till. Så, jag har precis kommit hem, nästan! Har ätit en macka och gjort lite annat smått också.

Idag har jag gillat Tokio Hotel i 3 långa, väldigt lyckliga och underbara år. De ger mig en glädje, en känsla, och lycka som ingen annan gjort förut. Musik över huvud taget är lycka och glädje för mig, men Tokio Hotel betyder lite extra mycket eftersom de var dom som förde tillbaka allting till mig i livet. Hopp, bland annat. Jag orkar inte skriva en lång text, för jag har en annan lång text om dom redan. Eller, så kan jag lägga ut en del av min Tokio Hotel text jag gav till min tyska lärare istället! Jag kan klippa ihop något fint till senare idag! Nu; dag 15's låt.

Day 15 - A song that describes you

Tokio Hotel-World Behind My Wall


Ozzy Osbourne-Dreamer.

Wow, denna gången var det riktigt svårt! Kanske för att jag aldrig förut tänkt på vilka låtar som beskriver mig. Fast, det är nog riktigt svårt att hitta en låt som är riktigt lik en själv. Hmm, här kanske vi har en låtidé till mig i framtiden? Om jag lyckas då.. annars får jag hitta på något själv. World behind my wall-varför? För jag känner.. att jag lever i min egna lilla värld hela tiden. Jag kommer på mig själv flera gånger om dagen att jag lyssnar på mina egna tankar (jag har en sån röst i mitt huvud, ni vet..) istället för att lyssna på den jag pratar med. Jag är självständig, även om jag vill ha någon med mig, nära mig, som jag kan älska och som kan älska mig för den jag är. Och för att alla säger det är vackert, och att jag tror på dom, men tvivlar på att jag kommer få uppleva det. You know?
Dreamer-varför? Den! Den, bara den. Du behöver knappt ens lyssna på låten, du förstår på titeln. Hela mitt liv har gått åt att drömma. Om min framtid. Mitt liv, min kärlek, mitt allt. Och det hemska och ibland otäcka är att jag inte kan sluta. Jag kan inte se ett annat liv för mig. För mig finns inga andra vägar. Det finns bara den som jag byggt upp sen jag var väldigt liten. Och det är en av de få saker jag kommer ihåg sen min barndom. Jag har innerst inne haft samma dröm, hela vägen hit. Precis som många andra.

Comments

Comment here:

Name:
Kom ihÂg mig?

E-mail: (will not be published)

URL/Blog:

Comment:

Trackback