Idol 2011.

Silken dag det har varit idag! Kom till Lund vid tio i nio, och kön var låååååång. Dock kom vi rätt snabbt fram till stängslet, så vi kom nog med på något klipp, om vi inte var för korta. Det tog otroligt lång tid att komma in, eftersom alla knuffades osv, plus att de bara släppte in 10-30 stycken i taget, just för att det var så trångt där inne också. Men strax efter två skulle jag tro, kom vi in. Fick nummerlapp, och jag fick nummer 52502 och när vi kom in i salen så var de bara på nummer 52300 så både jag och Evlina hade tid på oss att sjunga upp, äta, bli varma osv.
Jag tänkte sjunga Bound To You med Christina Aguilera men ångrade mig eftersom jag inte kunde sjunga den när jag är såhär förkyld och har så ont i halsen, så jag sjöng Still Got The Blues med Gary Moore istället. Jag kom in till ''juryn'' som bestod av en man och en kvinna, och de var verkligen hur trevliga som helst! Fick sjunga, tappade bort något ord, men sade snabbt ''sorry, sjöng fel'' men sjöng vidare som vanligt. När jag var slut sade dom ganska direkt att jag inte kunde komma vidare, vilket jag redan visste eftersom det fanns så få platser kvar (det hade spridit sig nere i väntrummet), men de kommenterade att jag hade dagens bästa låtval och att jag hade en riktig och  häftig bluesröst! Jag gick ut med ett leende på läpparna, och då trodde genast folk att jag hade gått vidare, men det hade jag ju inte. Men ååh, är så peppad på att sjunga! När man hör så fina kommentarer från folk som vet vad dom snackar om, så blir man så.. Det går inte att förklara. Man är typ i sjunde himlen.

Evlina kom inte heller vidare av samma anledning och så, men hon deppar inte sönder heller.. Vi ska se om de fortfarande kör med Sista Chansen, och gör dom det så kanske man skickar in något klipp. Annars får man vänta tills nästa år!

Jag är iallafall sjukt nöjd att jag sjöng så bra som jag gjorde, trots att jag var förkyld och hade ont i halsen!

Evlina i kön.

Jag i kön.

Idol!!!

Mitt nummer.(:

Comments
My ^

SÖK SÖK SÖK HÖRNI!!!! :D Speciellt efter att ha fått höra dessa ord! :D

2011-04-16 @ 21:02:20
URL: http://lettersinvain.blogg.se/
Carro

Åh vad synd att du inte gick vidare :( Ska du testa nästa år eller?

2011-04-18 @ 16:27:52
URL: http://everything-plus-me.blogspot.com/

Comment here:

Name:
Kom ihÂg mig?

E-mail: (will not be published)

URL/Blog:

Comment:

Trackback