Eric Saade.

Eric Saade, för mig, är en väldigt bra artist. Jag är dock inget jättestort fan, men jag gillar han rätt mycket.
När han kom ut med Manboy så tyckte jag inte han var något speciellt. Han hade en bra röst, en bra låt, han rörde sig bra och han såg otroligt bra ut. En bra artist, helt enkelt.
Jag såg honom live senare samma sommar i Landskrona på Karnevalen. Eftersom jag, My och Natalie inte hade något att göra i väntan så målade vi hjärtan på våra kinder och skrev ''Eric Saade''. Han tyckte förövrigt det var fint, haha.
Han var grymt bra på scen, och hade en speciell gäst med sig- Anna Anka. Jag antar att hon var där för att hennes ungar gillade honom.
Let's go back on track.
Efteråt sprang alla bakom scenen, men blev stoppade av ett staket. Alla skrek, och när vakterna försökte säga till alla att han skulle signera på framsidan av scenen så lyssnade ingen. Eric kom ut och försökte säga till alla också, så började alla skrika. Istället kom han fram till mig (hihi) och sa till mig att vi skulle springa fram till framsidan. Då följde typ alla efter.
Men iallafall, fick autograf och sådant fint. Jag frågade om jag fick krama honom, och han lutade sig över mig, för att skriva till tjejen bakom mig, men det insåg inte jag, så jag kramade om honom, och min kompis som stod lite längre bak påstår att han då börjat le och jag råkade ta honom i håret, och sedan att han efter det hade kollat efter mig, eh. Haha!
Men iallafall.
Sedan var han ju med i Melodifestivalen igen med Popular, och den låten var också väldigt bra. Dock så tycker jag att Manboy är bättre. Han, som vi alla vet, vann denna gången.
Nu kommer vi då till min åsikt.
Jag tycker som sagt att Eric är en väldigt bra artist. Han har allt en artist ska ha, han har rösten, han har ett utseende som har en utstrålning i sig. Han kan dansa, och skriva musik. Jätteduktig.
Men, det jag saknar, är hans connection med publik. Okej, han är jättegullig och allt som pekar på tjejer och sånt på vissa ställen i sina låtar, och som i denna turnén drar han upp en tjej på scen under ''Break Of Dawn''. Det gjorde han iallafall i Helsingborg, där han kommer ifrån. Det tyckte jag var väldigt fint, förresten. Det skapas en hysteri runt honoom som är så stor.. Och det förtjänar han verkligen! Men man börjar bli lite tveksam när man hör att han ibland får fly från sina spelningar, signeringar osv. Det är för mycket. Okej, han är grym, men fansen behöver väl inte överreagera så mycket?
Jag ska försöka förklara vad jag menar med att han ''har för lite connection med publiken''.
Jag har sett han live tre gånger, och då jag sett han har han knappt haft någon ögonkontakt med publiken. Inte med mig, inte med andra. Det händer ju att man får en snabb halvsekunds-kontakt med honom, men liksom.. Jag tycker inte att hans meddelande går ut till publiken så som det borde göra. Sure, han har en awesome show, och han vill nog koncentrera sig på att sätta alla danssteg, alla toner och sånt. Men det hindrar honom inte från att han ögonkontakt med publiken. Så, det önskar jag att han kunde bättra sig på.
Det är ju trots allt publiken som fått honom att komma så långt. Det har självklart varit mycket hårt arbete för honom också, men  om han verkligen vill nå  ut med meddelanden och budskap, så borde han ha mer kontakt med publiken.
Men Eric Saade är en jättebra artist, som har allt en artist kan önska sig. Han är så grym, och jag hoppas att han aldrig slutar med musiken!
Har ni sett Eric live någon gång? Vart isåfall, och vad tyckte ni?
Eric Saade, för mig, är en väldigt bra artist. Jag är dock inget jättestort fan, men jag gillar han rätt mycket.
När han kom ut med Manboy så tyckte jag inte han var något speciellt. Han hade en bra röst, en bra låt, han rörde sig bra och han såg otroligt bra ut. En bra artist, helt enkelt.
Jag såg honom live senare samma sommar i Landskrona på Karnevalen. Eftersom jag, My och Natalie inte hade något att göra i väntan så målade vi hjärtan på våra kinder och skrev ''Eric Saade''. Han tyckte förövrigt det var fint, haha. Han var grymt bra på scen, och hade en speciell gäst med sig- Anna Anka. Jag antar att hon var där för att hennes ungar gillade honom.

Let's get back on track.
Efteråt sprang alla bakom scenen, men blev stoppade av ett staket. Alla skrek, och när vakterna försökte säga till alla att han skulle signera på framsidan av scenen så lyssnade ingen. Eric kom ut och försökte säga till alla också, så började alla skrika. Istället kom han fram till mig (hihi) och sa till mig att vi skulle springa fram till framsidan. Då följde typ alla efter.
Men iallafall, fick autograf och sådant fint. Jag frågade om jag fick krama honom, och han lutade sig över mig, för att skriva till tjejen bakom mig, men det insåg inte jag, så jag kramade om honom, och min kompis som stod lite längre bak påstår att han då börjat le och jag råkade ta honom i håret, och sedan att han efter det hade kollat efter mig, eh. Haha!
Men iallafall.
Sedan var han ju med i Melodifestivalen igen med Popular, och den låten var också väldigt bra. Dock så tycker jag att Manboy är bättre. Han, som vi alla vet, vann denna gången.
Nu kommer vi då till min åsikt.
Jag tycker som sagt att Eric är en väldigt bra artist. Han har allt en artist ska ha, han har rösten, han har ett utseende som har en utstrålning i sig. Han kan dansa, och skriva musik. Jätteduktig.
Men, det jag saknar är hans connection med publik. Okej, han är jättegullig och allt som pekar på tjejer och sånt på vissa ställen i sina låtar, och som i denna turnén drar han upp en tjej på scen under ''Break Of Dawn''. Det gjorde han iallafall i Helsingborg, där han kommer ifrån. Det tyckte jag var väldigt fint, förresten. Det skapas en hysteri runt honoom som är så stor.. Och det förtjänar han verkligen! Men man börjar bli lite tveksam när man hör att han ibland får fly från sina spelningar, signeringar osv. Det är för mycket. Okej, han är grym, men fansen behöver väl inte överreagera så mycket?
Jag ska försöka förklara vad jag menar med att han ''har för lite connection med publiken''.
Jag har sett han live tre gånger, och då jag sett han har han knappt haft någon ögonkontakt med publiken. Inte med mig, inte med andra. Det händer ju att man får en snabb halvsekunds-kontakt med honom, men liksom.. Jag tycker inte att hans meddelande går ut till publiken så som det borde göra. Sure, han har en awesome show, och han vill nog koncentrera sig på att sätta alla danssteg, alla toner och sånt. Men det hindrar honom inte från att han ögonkontakt med publiken. Så, det önskar jag att han kunde bättra sig på.
Det är ju trots allt publiken som fått honom att komma så långt. Det har självklart varit mycket hårt arbete för honom också, men om han verkligen vill nå ut med meddelanden och budskap, så borde han ha mer kontakt med publiken.
Men Eric Saade är en jättebra artist, som har allt en artist kan önska sig. Han är så grym, och jag hoppas att han aldrig slutar med musiken!
Har ni sett Eric live någon gång? Vart isåfall, och vad tyckte ni?


Comments

Comment here:

Name:
Kom ihÂg mig?

E-mail: (will not be published)

URL/Blog:

Comment:

Trackback