True Talent gives a true chance.

Jag tycker att True Talent är så himla fint. Det är ett bra program med ett bra koncept. Man blir inte dömd efter utstrålning. Inte efter attityd. Man blir endast dömd efter rösten.
Man får inte samma känsla som Idol. Men jag tror att det är för att programmet är rätt nytt, och vi har inte fått en riktig inblick i det. Men känslan man får av True Talent är en bra känsla ändå. Okej, man kanske tittar ännu mer på rösten än vad man gör i Idol.. Men i Idol kan man liksom ha världens bästa utstrålning med en halvskakig röst, och ändå gå hem hos tittarna. Inte sant? Dessutom tycker jag inte att Idol riktigt ger en ärlig chans. Jag menar, där finns så många talangfulla röster i Sverige, men alla kan inte sjunga pop. Alla borde inte sjunga pop. Nu, de senaste 2 åren, har vi ju visserligen haft rockartister som vinnare. Jag menar, om alla de som sökte till True Talent och kom vidare hade sökt till Idol hade ju säkert knappt hälften kommit vidare. Och i True Talent så är det ju liksom flera stilar, och flera åldersgrupper som röstar. Och man måste ju som sagt få med sig hälften av varje åldersgrupp för att gå vidare.

På det sättet tycker jag att True Talent är fint. Utstrålning kan man alltid jobba upp, men det måsta man oftast redan ha när man söker till Idol. Det ända undantaget Idol haft är väl Calle Kristiansson? Eller, vad vet jag. Men det är klart, man måste ha utstrålning som artist. Men det är nog mycket det man får chansen att träna upp i True Talent. Vi lär ju märka hur det går sen.

Men Idol's pris är ju på några sätt bättre än True Talent's pris. I True Talent vinner man ju pengar, medans man vinner skivkontrakt i Idol. Och sedan 2009 har ju Idol's pris ökat, så att varje vinnare får spela in 2 plattor. En som sammanfattar Idol-tiden, och en med egna låtar. Men i True Talent får man ju liksom klara sig själv. Man kanske kan köpa sig ett skivkontrakt, vad vet jag?

Vad tycker ni om True Talent? Är det bättre/sämre än Idol? Varför/varför inte? Har ni sett det?
I wanna hear your thoughts!


Comments
Linnea

alltså idol heter idol av en anledning ju, för dom söker en idol. En som har hela paketet inte bara en bra sångerska/sångare. Det är ju det som är grejen. Dock så kan man ju ta vidare på bara rösten. Jay smith gjorde det, han hade aldrig uppträtt utan droger i hela sitt liv innan idol och han jobbade upp sin scen känsla osv, tycker dock true talent var skit tråkigt och det finns typ inga bra bara för det känns som om dessa är dom som inte kom vidare till idol

2011-08-31 @ 23:13:18
URL: http://ilivemylifeblack.devote.se

Comment here:

Name:
Kom ihÂg mig?

E-mail: (will not be published)

URL/Blog:

Comment:

Trackback