Ladies and Gentlemen.. Here's B.B Cunningham!

This day will forever stand with big letters in my history book!


Idag var det en speciell dag i skolan! Det var inte för att vi satte sången idag på repet och delade upp den bra.. Nej, det var mycket bättre än så! Vi fick nämligen träffa B.B Cunningham! Jag är så jääääkla stolt! Han är en del av rock 'n' roll historien, han har jobbat med bl.a Little Richard, Elvis, Johnny Cash och just nu spelar han bas i Jerry Lee Lewis band. En elev som gått på Mega Musik för ett tag sedan, åkte till USA efter att han gått ut härifrån, pluggade musikhögskolan där borta, och kom i kontakt med Cunningham. Där efter har de spelat i samma band. Han har även träffat The Rolling Stones! Är lite osäker på om han jobbat med dom, han berättade bara om när Stones hade en spelning och ringde upp Cunningham efteråt och sa att de ville fira Thanksgiving med honom. They did.
Han spelade även en liten truddelutt för oss! Haha, sjukt häftigt! Rockabilly, yeaaaaah! Åh, jag är så sjukt glad!
Efteråt fick man gå fram och få autograf och bild om man ville. Självklart utnyttjar jag sådana chanser! (B.B spelar för övrigt piano, gitarr och bas. Tror han kör mest bas, faktiskt.. Dock inte säker!)

Förutom detta har andra småsaker gjort mig glad idag. Fick hjärtklappning när jag hörde andra repgruppen köra Cryin'! Måste säga att gitarr-soundet i den låten är som sex för mina öron..

Här är en låt med B.B Cunningham! B.B. Cunningham – Scratchin'

Mr. Cunningham and Me!

Comments
Neliiizh

SV: Tack så mycket!!! :D <3<3<3<3

2011-11-10 @ 07:30:35
URL: http://onlyneliiizh.blogg.se/

Comment here:

Name:
Kom ihÂg mig?

E-mail: (will not be published)

URL/Blog:

Comment:

Trackback