Worst day of my life.

För att göra en lång historia kort, så var idag den dåligaste dagen i mitt liv. Haha, okej, hittills..
Okej, okej, jag skaaaa berätta..

Just nu i skolan har vi bytat grupper, band osv, och grupperna är ändå ganska nice. Det är inte där problemet ligger. Vi kör 80-90-talet nu, och det är då några utav mina favoritalbum kom. Jag har gått runt i flera dagar, redan sedan vi visste att vi skulle köra 80-90-talet efter förra uppspelet, och hoppats och bett och allt vad det heter att whatever band jag hamnade i skulle få köra en Aerosmith-låt. That's not so much to ask for, right? Jacobs grupp repar före oss på måndagar, så när han kom ut från replokalen sa han att de hade fått en Aerosmith-låt och att han skulle sjunga! Jag blev först lite besviken (inte på honom!) för att någon redan hade fått en Aerosmith-låt. Jag vet inte hur vanligt det är att flera band får låtar från samma artist. Jag blir dock såklart glad för deras skull, för det är en asbra låt! Sedan är det vår tur att repa, och jag är redan rätt mycket nere. Så får jag reda på att, jaha, vår första låt är Himlen Runt Hörnet. Jag tänkte ''Okej, en rätt chill låt. Dock inget jag kan sjunga lead på.'' (svenska låtar är verkligen inte min sak att sjunga..) och jag trodde inte att det kunde komma några sämre nyheter. It did. Vår lärare ville att jag skulle sjunga den! Jag! Jag blir väldigt förvånad efter som han sa ''Jag tycker din röst passar till denna, och jag tror du kan göra den bra''. Well, thank you.. Men, nej. Så. Jag gjorde ett försök. Dock så kan jag verkligen inte sjunga lead på den. Och jag vill verkligen ha det bestämt innan jag fått reda på de andra låtarna. Så, jag har snackat ihop mig med Evlina och Amelie (som också sjunger) och vi har bestämt att vi ska säga till Janne att vi vill typ sjunga den tillsammans, eller dela upp den på något annat sätt. Jag vill verkligen inte sjunga den! Jag vill ha rock!

Men jag försöker rycka upp mig med den glada nyheten vi fick på engelskan.. Vi ska få besök i veckan av USA. USA kommer hit! No, just kidding. Men en stor musiker kommer hit, och han har jobbat med bl.a Elvis, The Rolling Stones och Keith Richards och lite andra kända.. Och att få träffa någon som träffat The Rolling Stones och särskilt Keith Richards, det är stort för mig! Väldigt stort! Jag kommer vara så in i h*lvetes starstukk! Men men, so it goes..

Hoppas ni haft en bra dag, iallafall!

Comments
Femtio elva idéer

Fin blogg :)

2011-11-07 @ 22:02:58
URL: http://femtioelvaideer.blogg.se/

Comment here:

Name:
Kom ihÂg mig?

E-mail: (will not be published)

URL/Blog:

Comment:

Trackback