The secret of Aerosmith.

Det är med sorg jag meddelar att datorn ska stängas av för dagen. Haha, nej, nu överdriver jag! 
Men jag hade det rätt mysigt här i min ensamhet på mitt rum, när jag lyssnade igenom de äldsta Aerosmith-låtarna och upptäckte alla hemligheterna som Steven Tyler berättar i sin bok Does The Noise In My Head Bother You.

T.ex att det man tror är maraccas i början av Sweet Emotion, det är inga maraccas. Han hade bett om ett par maraccas, men de hade glömt att lämna några till honom. Istället hittade han socker och hälde ned det i, som jag uppfattade det, en plastflaska/burk och använde det som maraccas.
Och under Back In The Saddle kan man, tydligen, höra en dörr stängas under låten eftersom en av skivbolagets personal rusade in i rummet, mitt under inspelningen.

Hans bok är så häftig. Det är nog den bästa boken jag läst. Jag läste den på resursen idag i skolan, eftersom jag inte var med på idrotten. Jag fick mig många fina skratt. Som när han var i.. Don't remember where, men i vilket fall som helst så var det förbjudet svära där (det var förbjudet enligt lag) och Aerosmith har ju väldigt mycket svordomar i sina låtar, så han blev arresterad.. Han beskrev det som freakin' actionfilm när han skulle ''fly'' från polisen. De stod backstage och väntade på honom, och Steven bad sin tourmanager eller vem det nu var, att släcka ner hela lokalen. Hela konserten, alla lampor. Då sprang Steven, haha! 
Okej, ska sluta tråka ut er nu. Ni måste dock verkligen läsa hans bok! Gillar ni honom inte redan, så kan jag garantera att ni kommer älska honom när ni läst den!
Aerosmith's första album! Skivan hette fint nog; Aerosmith.

Comments

Comment here:

Name:
Kom ihÂg mig?

E-mail: (will not be published)

URL/Blog:

Comment:

Trackback