The Hobbit: En Oväntad Resa.

I tisdags åkte äntligen jag, min bror och min mamma till Helsingborg för att kolla på The Hobbit: An Unexpected Journey. Behöver jag berätta hur otroligt bra den var? Nej, tänkte väl det! Till er som inte sett den; se den! Ni missar verkligen något! Det enda som är drygt att vi måste vänta i ett år på nästa film...

Har i alla fall tänkt lite de senaste dagarna. Och när jag såg The Hobbit snurrade min hjärna igång ännu mer. Jag älskar naturen och djur. Hur häftigt hade det inte varit att få bo bland alla hobbits i deras mysiga by?! Hade man kunnat flytta dit hade jag definitivt gjort det! Eller bara ute i naturen, i en liten by, med massa djur. Där inga märkeskläder finns, ingen elektronik, skörda sin egen mat... Springa ut på äventyr i de närmsta skogarna varje dag! Som sagt, hade jag kunnat välja ett sådant liv hade jag lätt gjort det... Även om det innebär att inte kunna starta upp en dator och se massa filmer, läsa om saker runt om i världen, lyssna på massa musik och hålla kontakten med vänner.. Man hade ju kunnat skaffa sig en gitarr själv (häftigt att bygga en själv!) och göra egna visor. Man hade varit en del av naturen.

Ja, jag drömde mig iväg lite. Men jag älskar verkligen naturen! Även fast den ibland är skrämmande. Djur är fantastiska också, och jag hade gärna velat leva omkring dom. 

I alla fall, om ni inte vill se filmen eller om ni inte hunnit göra det än, så kan ni alltid lyssna in soundtracket på Spotify! 

Comments

Comment here:

Name:
Kom ihÂg mig?

E-mail: (will not be published)

URL/Blog:

Comment:

Trackback