OKEJ - Världens bästa tidning.

Jag tittade precis på dokumentären som gick förra veckan om tidningen OKEJ. Hans Hatwig är verkligen ett geni. Såg ni dokumentären? Om inte; gör det! Den finns på svtplay! Ni kanske inte är lika insatta i OKEJ som jag är, men det spelar kanske inte så stor roll. Jag älskar tidningen och det är väldigt tragiskt att tidningen inte finns längre. Hans och Anders Tengner gjorde verkligen jättebra jobb med denna tidningen, och jag är faktiskt riktigt stolt över att jag träffat Anders. Måste köpa hans bok också! Innan, när jag läste OKEJ, så skrev dom inte så mycket om vem som hade grundat tidningen och sånt, för när jag läste den, började kanske 2007, så var ju tidningen heeeelt olik än när den hade sin storhetstid på 80-talet. Jag skulle faktiskt vilja ha alla numren. Det hade varit fett. Jag tror nog att OKEJ är mitt ''samlar objekt''. Jag kommer aldrig att slänga mina OKEJ-tidningar, även om jag har klippt i dom. Dom ser för jävliga ut egentligen, men det spelar ingen roll. Jag älskade att titta i OKEJ. När jag fick hem en ny tidning, det var den bästa dagen på hela månaden. Det var som en helt annan värld. En värld där man var lycklig. Musik, musik och återigen musik.

Jag vill mest bara tacka Hans, och Anders, för en fruktansvärt bra tidning. Jag hade blivit väldigt lycklig om tidningen hade kommit igång igen, men det kommer troligen inte att hända. Men, man får ju alltid drömma.

Comments

Comment here:

Name:
Kom ihÂg mig?

E-mail: (will not be published)

URL/Blog:

Comment:

Trackback