Dag 4 - En resa jag minns.

Okej, jag har inte varit utomlands så många gånger, och det är det jag räknar som resa. Jag har ju rest mycket till Oskarshamn och några gånger till Kalmar annars, men jag tänkte skriva lite om Tysklandsresan jag gjorde med min gamla skola när jag gick i sjuan!

I sjuan läste jag tyska tillsammans med Moa, efter att jag hade bytat från spanska till tyska efter halva sexan. På den tiden tyckte jag att det var jättekul att lära sig tyska, och även lättare. Sedan när jag började på Västervång så.. Ja, jag vet faktiskt inte. Jag var bara inte lika intresserad längre. Jag började läsa tyska för att jag skulle kunna förstå Tokio Hotel och deras låtar, intervjuer osv.. Jag tror det kan bero på att de började använda det engelska språket mycket mer, som i låtar och intervjuer. Iallafall, så gjorde vår tyskagrupp en resa till Tyskland! När jag fick reda på det så var jag huuuur glad som helst! Det kanske ni kan förstå, hehe. Vi åkte till Lübeck, som runt november/december brukar ha en stor julmarknad, och det var den vi åkte på, tror jag. Det var iallafall en massa stånd överallt, fina ljus och allt. Det var så himla mysigt, särskilt när det började bli lite mörkt ute! Jag kommer ihåg att vi fick gå upp jättetidigt, haha. Åkte först buss till båten i Danmark, tror jag, och sedan båten över. Tog inte så lång tid att resa dit, faktiskt. Väl där köpte jag ett par mjukisbyxor, en tröja, ett linne och en kofta som jag faktiskt har kvar i min garderob! Vi åt också på McDonalds, vi åt Happy Meal och jag har faktiskt leksaken kvar! ;) Marty från Madagaskar, haha!

Jag önskar faktiskt att jag hade kunnat åka tillbaka till Tyskland, men jag vill hellre till Berlin då!
Jag har inga bilder från resan på den här datorn, så.. Ni får klara er utan det!

Ha en fin kväll!

Comments
Lina

Sv: Längst fram? Det måste ju varit mäktigt som fan! :)

Hoppas på att jag får sådan tur nu i Sthlm. Skulle ju vara nice!

2012-03-03 @ 15:24:10
URL: http://linalundina.blogg.se/

Comment here:

Name:
Kom ihÂg mig?

E-mail: (will not be published)

URL/Blog:

Comment:

Trackback