Music From Another Dimension!

Som ni redan vet så är Aerosmith ett utav mina absolut favoritband, och igår, äntligen, släppte de sitt nya album!  Det är första plattan med originallåtar sedan 2001. 

Ska försöka att inte överdriva, och det kanske inte går så bra så jag ska inte skriva så mycket. Jag hörde detta albumet redan måndags, då nya album brukar vara tillängliga på Spotify några dagar innan det släpps. Jag har inte hunnit lyssna in alla låtarna ordentligt, men satan vilka bra låtar de har gjort! Det känns verkligen som Aerosmith, och det finns mycket kul fakta runt albumet. Till exempel att de jobbat med låtskrivare som dom även jobbat med tidigare, bl.a Desmond Child och Diane Warren (som skrev I Don't Want To Miss A Thing), och man finner körröster i bakgrunden som tillhör bl.a Johnny Depp, Julian Lennon (John Lennon's son), Lauren Alaina och Carrie Underwood är med på en duett med Steven. 

Med andra ord; Himla intressant album med grymma låtar, grymt skivomslag (både utanpå och inuti, faktum är att bilden inuti är ritad av Slash) från ett grymt band, bestående av grymma män!


Comments

Comment here:

Name:
Kom ihÂg mig?

E-mail: (will not be published)

URL/Blog:

Comment:

Trackback