Crossroads.

Igår såg jag och min familj en film som heter Crossroads. De flesta av er har kanske sett den redan, vad vet jag. Det var i alla fall första gången jag såg den, och det är egentligen lite skam.. Men bättre sent än aldrig!

Filmen handlar om en känd bluesgitarrist, Willie Brown, och en ung pojke (Eugene) som är grym på gitarr. När en av Eugene's idoler (Robert Johnson) går bort, får han höra att han hade 30 nyinspelade låtar att ge ut, fast bara 29 hade släppts. Eugene hittar Willie på ett vårdhem, som även är som ett slags fängelse, och visar upp sina gitarrskills. Eugene har studerat klassisk musik men förälskat sig i blues. Willie vill hem till Mississippi, och om Eugene hjälper honom att åka dit så lovar Willie att han ska ge honom den sista låten som inte släppts, då Willie och Robert var var goda vänner och ofta spelade ihop.

Filmen är otroligt bra, och jag tycker verkligen att alla borde se den. Jag tror inte ens man behöver vara musikintresserad för att förstå hur fantastiskt grym Eugene är, haha!
 
Bjuder på en känd scen från filmen!


Comments

Comment here:

Name:
Kom ihÂg mig?

E-mail: (will not be published)

URL/Blog:

Comment:

Trackback