Ven.

Jag har haft en helt underbar dag på Ven! Trött som jag var steg jag upp runt sju-tiden, och vid halv åtta lämnade vi hemmet för att bege oss till Ven-båtarna. Det var helt sjukt längesedan jag var där, och den gången var jag där med mamma och min storebror! Denna gången blev det med pappa & Jessica, min lillebror och grannarna.
När vi först åkte över vad vädret ganska kyligt. Det var ganska skönt ändå, men det blev faktiskt ännu skönare när solen kom fram under eftermiddagen trots allt cyklande i alla backar. De andra gångerna jag varit där har vi bara cyklat på de större vägarna. Denna gången valde vi mer småstigar osv, och jag måste säga att det gav mig en helt ny bild av Ven! Helt fantastiskt underbart! Filmande snabbt en dålig Instagram-video och tog några bilder med mobilen. Inga superbra bilder, och jag ångrar som tusan att jag inte tänkte på att ta med kameran. Det är ju faktiskt nästan bud på att åka dit snart igen, en solig dag, för att ta en massa bilder! Om inget annat är jag väldigt sugen på att hyra en stuga där några dagar nästa sommar med någon! Inget internet, bara fixa hem en massa bra filmer innan man sticker så man kan ha det mysigt på kvällarna. Arrrgh, vill göra det nu!

Och som ett litet avslut på denna texten, allt cyklande idag fick mig att inse hur kul träning är egentligen.. Är sugen på att börja igen, träna upp konditionen liksom ;) Hoppas ni har det underbart!

/I've been having a wonderful day at Ven! I was really tired when I got up this morning around 7 am, and around 7:30 am we left our home and headed to the boats. It had been a very long time since I were there, and that time I went there with my mom and big brother. This time I was there with my dad & Jessica, my little brother and our neighbours. When we first came over the weather was cold-ish. It was pretty nice anyways, but it was more towards perfect when the sun came during the afternoon, even though we rode our bicykles over every hill. The other times I've been there we've just taken the big roads, but this time we took the small ones which gave me a new perspective. It's wonderful! I filmed a bad Instagram-video and took some pics with my iPhone, but I want to go there soon again to take some real photos with my camera. And I want to rent a small house there for a few days next summer with someone! No internet, just a few good movies to watch on the evenings. Arrrgh, want to do it now! All the biking we did made me realize how fun it actually is to exercise, and I kinda want to start exercising again.. ;) Hope you've had a wonderful day!

 

Comments

Comment here:

Name:
Kom ihÂg mig?

E-mail: (will not be published)

URL/Blog:

Comment:

Trackback