My wish.

Om det är något jag verkligen vill ha, så är det en hund. Jag har velat ha en egen hund så länge jag kan minnas. Min familj hade en hund precis innan jag föddes, men dog pga åldern. Däremot har jag växt upp med hundar omkring mig, min mormor och morfar hade en schäfer som hette Annie, som var världens goaste hund! Vi åke till mormor och morfar flera gånger i veckan, och Annie visste verkligen hur hon kunde bete sig mot mig och hur hon kunde bete sig mot min bror-vi var ganska olika, vi två. Min moster, hennes man och min kusin hade en liten jack russell förut, Micky (dom har en annan nu, men henne känner jag inte så bra). Har aldrig träffat en gulligare hund än honom! Jag bodde hos min kusin, i Malmö, nästan varje helg när jag växte upp. Helt underbara är dom! Tyvärr är både Annie och Micky bortgågna sen några år tillbaka, Annie försvann tidigare än Micky, men dom kommer alltid vara mina favorithundar. Kommer aldrig hitta en hund som är på deras nivå.

Jag vet att det enda som står ivägen för en hund i mitt hem just nu, hos mamma, är att ingen är hemma på dagen, och att hunden isåfall skulle fått behöva vara hemma ensam i ca 9 timmar, och det är inte så bra. Helst av allt skulle jag vilja ha en Australian Shepherd, i färgen blue merle. En Australian Shepherd (eller aussie, som dom också kallas) behöver en hel del träning, men det tycker jag bara är kul! Kan sitta i flera timmar och kolla på olika videos på Youtube, allt ifrån att folk får valpar i överraskningspresenter till kunskapsrika träningsvideos! 

En dag, mina vänner, ska jag äga en hund! En hund skulle verkligen ändra mig, få mig att må bättre och bli mer aktiv. 

/If there's anything I really want, it's a dog. I've always wanted my own dog for as long as I can remember. My family had a dog right before I was born, but it died because of it's age. In the other hand, I've been growing up around dogs, my grandparents had a German Shepherd namned Annie, and she was the world's sweetest dog! We met our grandparents several times a week, and Annie really knew how to behave towards me and how to behave towards my brother-we were pretty much opposites. My aunt, her husband and my cousin had a jack russell before, namned Micky (they have another one now, but I don't know her so well). I've never met a sweeter dog than him! I used to live with my cousin, in Malmö, almost every weekend while I grew up. They're wonderful! Unfortunately both Annie and Mickey are gone and has been for a few years, Annie left us before Micky, but they'll always be my favorite dogs. I will never meet any dogs like them. I know the only thing stopping me from getting a dog is there's nobody home during the days, so the dog would have to be alone for at least 9 hours every day, and that's not good. I would love to have an Australian Shepherd, blue merle color. An Australian Shepherd (also called aussie) need lots of training, but I think that's nice! I can sit on Youtube for hours and just watch different videos, everything from when people get puppies as surprise gifts to training videos with so much knowledge! One day, my friends, I'll get a dog! A dog would really change me, make me feel better and make me more active.

Bild från Google/Pic from Google.
 




Comments

Comment here:

Name:
Kom ihÂg mig?

E-mail: (will not be published)

URL/Blog:

Comment:

Trackback