The Great Gatsby.

Jag såg ju The Great Gatsby på bio i fredags, och nu tänkte jag skriva lite vad jag tyckte om filmen!

Jag kan börja med att säga att jag inte har läst boken. Däremot känner jag att jag vill göra det nu! Det var en väldigt fin story, och ett fint budskap! Jag har heller inte sett de andra filmatiseringarna, så detta är ingen jämförelse mellan varken bok eller något annat. Leonardo DiCaprio hade huvudrollen som Jay Gatsby, och Tobey Maguire var också med. De var de enda skådespelarna jag kände till sen tidigare, och Leonardo är en av mina absoluta favoritskådisar, så det var en av anledningarna till varför jag såg filmen.

Jag ska inte spoila något, så jag tänker inte prata så mycket om handlingen. Jag vill inte säga mer än att det är en väldigt fin historia! Händelsen utspelar sig på 20-talet och jag tycker det är kul. Jag gillar kvalitén på filmen. Det enda jag kunde ''störa'' mig lite på var musiken. Dagens populära artister har gjort låtarna till filmen (T.ex Beyonce Jay Z, Will.I.Am, Fergie, Florence+The Machine, Lana Del Ray osv, HÄR har ni en lista på alla låtarna), och det jag ''störde'' mig på var att vissa låtar lät liiite för modernt för filmen. Har inga som helst problem med artistvalen (okej, Lana Del Ray och hennes låt var klockren, och där fanns några enstaka låtar som passade in bra), utan jag tycker mer att de kunde visat liiite mer 20-talet i låtarna. Vet inte om jag förklarar det bra, men jag skulle vilja ha fram den känslan lite, lite mer i vissa låtar. 

I övrigt så älskade jag filmen! Jag kommer lätt se den fler gånger, och jag måste ha den på DVD! Fantastiskt bra film, gå och se den!

/I saw The Great Gatsby last Friday, and I thought I'd share my opinions about the movie! I can begin with saying that I have not been reading the book. But I feel like I want to do that now! It was a lovely story, a nice message! I haven't seen the other movies and so on, so I will not compare this movie to anything else. Leonardo DiCaprio is playing the main character, Jay Gatsby, and Tobey Maguire is one of the other actors. Those two are the only actors I knew since before I saw the movie, and Leonardo is one of my absolute favorite actors, so that's one of the reasons I saw the movie. I won't spoil anything, so I'm not gonna talk about what happened in the movie. I just wanna say it's a really nice story! The event unfolds around 1920, and I think that's nice. I really like the quality of the movie. The only thing I have to ''complain'' about is the music. Popular artists from today has done the songs for the movie (HERE you can see a list of the artists and songs) and it bothered me that it sounded a little too... Well, modern. I don't mind the artists, they're great (okay, Lana Del Ray and her song were flawless, and some other songs are good too), but they could have given the songs more a bit more 1920-feeling in some of the songs. Anyway I love the movie, and I will watch it over and over again, so I need it on DVD! Amazing movie, go see it!


Comments

Comment here:

Name:
Kom ihÂg mig?

E-mail: (will not be published)

URL/Blog:

Comment:

Trackback