... ACTION!

I will write this entry in English because I have so much to say. When I've done all the shootings, I will write a summary in English. If you want to read this entry in English, you can translate with Google Translate.

Kan börja med att jag fick sova i ca 8 timmar på drygt 29 timmar... Ger er nog en liten bättre förståelse för hur jobbigt detta har varit. Men, jag klagar inte, för detta är något av det roligaste jag någonsin gjort!
02:00 var det samling utanför slottet på Citadellet i Landskrona. Efter en stund fick vi reda på att vi inte kunde vara där ännu, då det blivit fel med kommunikationen. Så de lastade in oss i bilar och åkte iväg med oss till Linc, väl där började sminka allihopa. Vi var väl runt 150 statister den dagen. Eftersom det är relativt enkla sminkningar (om man jämför med hur det kommer se ut sen i filmen) tog det inte allt för lång tid, men vänta fick man ju. Jag fick mitt smink ganska tidigt, och sedan precis innan jag, Natalie och Teresia lämnade stället för att åka tillbaka till slottet, fick dom två sitt smink. 
När klockan närmade sig 10:00 började vi spela in. Jag är fullkomligt seriös när jag säger att detta är något av det roligaste jag gjort i mitt liv! Hade någon sagt till mig för några dagar sen att det enda vi skulle göra, fram till 16:00 på dagen, var att springa och skrika hade jag skrattat åt dom och sagt ''det hade jag ju aldrig klarat''! Inser ni hur jobbigt det har varit? Vi fick 45 minutes lunch där det serverades småkakor, korv med bröd, bullar och grönsaker. Okej, det var en hel del väntande också när vi väl spelade in, mellan varje tagning, men man stod liksom ändå och var beredd hela tiden. Och så just det att man knappt hade någon energi pga lite sömn. 

Det var så himla häftigt att se både Fredrik Hiller och Rafael Edholm på nära håll, bli regisserad av dom och ''arbeta'' med dom! Det var väldigt inspirerande att få se hur man spelar in en film, att se en riktigt produktion. Även om man inte fick komma fram och lära sig en massa, så lärde man sig ändå mycket på långt håll. Jag brukar lära mig bäst när jag får se hur saker går till, sen spelar det ingen roll om det är på nära eller långt håll. Jag är ju väldigt intresserad av film, både vad gäller produktioner och skådespeleri, och detta kommer bli en grymt stor erfarenhet för mig! Känns ju verkligen som att man vill satsa nu! Kommer bli så himla kul att göra detta två gånger till, på fredag och söndag. Och på fredag kommer vi dessutom bara vara 36 stycken, och det sägs att nu i söndags var det den tuffaste inspelningsdagen! Åh, hade kunnat vara där all day, every day! 

Fast, att gå upp i morse och åka iväg till skolan var inte lika kul. Träningsvärk precis ÖVERALLT (seriöst, ni ska se hur jag går... Måste se roligt ut!) knappt någon energi trots många timmars sömn... Och jag var beredd på att få lite mer energi när jag fick mat i mig, men nej, då fick jag bara huvudvärk... Men fy vad roligt det är att vara med i filmen, även om det bara är som statist! Hade ju varit ultimat att faktiskt synas i kameran sen när filmen är färdig, kom faktiskt i bild väldigt många gånger, även när jag inte blev puttad framför den! ;)

Här har ni en bild på min sminkning! Ska bli kul att se vad jag får för sminkning på fredag!
 

Comments

Comment here:

Name:
Kom ihÂg mig?

E-mail: (will not be published)

URL/Blog:

Comment:

Trackback