iOS6 vs iOS7

Tidigare i veckan släppte Apple en ny uppdatering till iPhonen (eller, ja, jag fick uppdatera datorn också, och pappa påstår att Apple-TV ska få en uppdatering också) och igår tog jag mig tiden att uppdatera. Först väntade jag med att uppdatera för att se hur allt såg ut, men sen kände jag att jag bara ville få det gjort så jag slapp fixa med det senare. Även om den nya uppdateringen har varit en stor ''snackis'' denna veckan så vill jag ändå dela med mig av mina åsikter.

Om du frågar mig om jag gillar iOS6 eller iOS7 bäst, kommer jag svara iOS6. Den gamla designen var så mycket snyggare än den nya. Jag gillar inte ikonerna, jag gillar inte att allt är så vitt och ljust. Telefonen känns också mindre modern på något sätt, designen känns inte lika.. Fin, eller något. Vet inte riktigt hur jag ska förklara. Sedan gillar jag inte heller att skärmen typ fade:ar ut (sorry för stavningen på det ordet, hahaha), telefonen känns bara segare då, haha. Det finns däremot några saker som är bra med iOS7, och det är till exempel att det är lättare att sätta på blixten nu. Jag gillar också att de har lagt in lite olika filter till kameran, och att de delar upp videos i en egen mapp så det är lättare att hitta dom. Och det här med att man kan blockera nummer så smidigt är riktigt bra! 

Så, även om iOS7 har några bra grejer, så föredrar jag ändå den gamla. Vad tycker ni?


/Earlier this week Apple released a new update for iPhone (okay, I had to update my computer as well, and my dad says there'll be a new update for Apple-TV as well) and I updated my phone yesterday. First I waited with updating because I wanted to see how everything looked, but then I just thought I wanted to get it done so I didn't have to deal with it later. Even if the new update has been a popular subject to talk about this week I still want to share some of my opinions. If you ask me if I like iOS6 or iOS7 best, I will answer iOS6. The old design was so much nicer than the new one. I don't like the new icons, I don't like that everything is white and bright. The phone doesn't feel as ''modern'' as it used to in some ways, the new design isn't as... Pretty, or something. I don't know how I should explain. Another thing I don't like is how the screen kind off fades out when you lock it, the phone feels slower when it does that. However, there are a few good things with iOS7, and a few things are that it's easier to turn on the flash-light now. I also like that they have a few filters for the camera, and that they split the videos in another folder so they're easier to find. And I think it's great that you can block certain numbers now! So, even if the iOS7 has a few good things, I still prefer iOS6. What do you think?
 
 


Comments

Comment here:

Name:
Kom ihÂg mig?

E-mail: (will not be published)

URL/Blog:

Comment:

Trackback